Page 16 - גזרי מידע
P. 16
‫גזרי מידע ספטמבר ‪1∂2016‬‬

‫חדש בספורט חדש בספורט חדש בספורט חדש בספורט חדש בספורט חדש בספורט חדש בס‬

‫חוג אופניים‬ ‫חוג פלדנקרייז‬ ‫מאמנט‬ ‫חוג התעמלות אומנותית‬

‫חוג אופניים מחדש את פעילותו‬ ‫נבדקת האפשרות לפתוח‬ ‫פותחת שנת פעילות ומזמינה‬ ‫התחלפה המאמנת‪ .‬במקום אולגה‬
‫ויתקיים פעמיים בשבוע‪ ,‬פרטים‬ ‫חוג פלדנקרייז אחרי החגים‪,‬‬ ‫קבוצות חדשות מיישובי‬ ‫תלמד בחוג לנה אובוחוב‪ ,‬מאמנת‬

‫במחלקת הספורט‪.‬‬ ‫המעוניינים מתבקשים‬ ‫המועצה להצטרף למאמאנט‪.‬‬ ‫מוסמכת בעלת תואר ראשון‬
‫להירשם במועצה‪.‬‬ ‫בחינוך גופני‪.‬‬

‫לפרטים על חוגים וקבוצות ספורט – אריק דרוקמן מנהל מחלקת ספורט‪08-9274005 ,052-2931059 :‬‬

‫יחידת הנוער במועצה מסכמת קיץ עמוס ומגוון‬

‫מחנה טבע‪ ,‬מחנאות וצופיות‬ ‫משחקים‪ ,‬למדנו ריקודי עם ועברנו משימות חלוציות בהצלחה!‬ ‫מחנה "אנו באנו" ד'‪-‬ו'‬
‫בערב חגגנו יחד עם חניכים ממקומות אחרים את ההכרזה של דוד‬
‫בכל שנה יוצאים חניכי שבט להב למחנה קיץ‪,‬‬ ‫בן גוריון על הקמת מדינת ישראל‪ ,‬אותה השמיעו המדריכים דרך‬ ‫מוכנים ונרגשים חיכינו לאוטובוס שייקח אותנו למחנה‪ .‬חיבוק‬
‫שמטרותיו להוציא את החניכים מהבתים ומהמסכים‬ ‫ה"רדיו" המצויר שהכינו‪ .‬אחרי החגיגה והיום העמוס‪ ,‬נרדמנו חיש‬ ‫אחרון להורים והנה האוטובוס מגיע‪ .‬מבעד לחלון עשרות עיניים‬
‫סקרניות שואלות מי הילדים שאיתם ניסע צפונה‪ .‬עוד לא מספיקים‬
‫לחמישה ימים של טבע‪ ,‬מחנאות‪ ,‬צופיות והרבה‬ ‫מהר!‬ ‫להתיישב וכבר שומעים את עשרות החניכים של משמר דוד שרים‬
‫הרבה כיף‬ ‫ביום השלישי התעוררנו לקול שירי ארץ ישראל – יש לנו מדינה!‬ ‫לנו בקולי קולות "בקבוק מים זה קדוש‪ ,‬כובע על הראש‪ ,‬משמר‬
‫התכבדנו בשוקו ועוגיות והכנו לנו ארוחת בוקר ישראלית‪ :‬גבינות‪,‬‬ ‫דוד תמיד בראש!"‪ .‬כמובן שלא נשארנו אדישים והראינו להם למה‬
‫השנה יצאו ‪ (!!!)270‬חניכים משבט להב למחנה הקיץ של הנהגת‬ ‫ירקות‪ ,‬לחמניות ואיך לא‪ ...‬שוקולד השחר! לאחר מכן יצאנו עם‬ ‫שבעה חניכים מגזר מסוגלים! אחרי שעתיים של מורל ומשחקי‬
‫איילון ביער עופר‪.‬‬ ‫האוטובוס לנחל צבעון‪ ,‬עשינו טיול קצר‪ ,‬במהלכו המדריכים‬ ‫אוטובוס‪ ,‬הגענו לחניון של נחל מג'רסה‪ .‬שם המדריכים לקחו אותנו‬
‫סיפרו לנו את סיפור אהבתם של הקיסוס והקיסוסית‪ ,‬והעבירו לנו‬ ‫אחורה בזמן‪ ,‬אל השנים בהן היהודים עדיין היו מפוזרים בגולה‪.‬‬
‫השכב"ג המדהים שלנו מתכונן למחנה הקיץ הרבה זמן מראש‪:‬‬ ‫פעילויות דרכן הבנו שהחלוציות לא נגמרה אחרי קום המדינה‪ ,‬אלא‬ ‫למדנו את הסיבות שהביאו את הסבים והסבתות שלנו לעלות‬
‫מבחירת הנושא השבטי )גיבורי על(‪ ,‬תכנון המבנים ותפאורה‪ ,‬ועד‬ ‫נמשכת ממש עד היום‪ .‬למדנו על מבצעים שונים להעלאת יהודים‬ ‫ארצה ואחרי התלבטות ארוכה‪ ,‬החלטנו גם אנחנו לעלות לארץ‬
‫כתיבת הפעילויות שיעברו החניכים במהלך המחנה‪ .‬הימים הפכו‬ ‫לארץ‪ ,‬כמו מבצע שלמה ומרבד הקסמים‪ ,‬ועל המצאות ישראליות‪,‬‬ ‫ישראל! כדי לעשות זאת היה עלינו לעבור דרך לא פשוטה ‪ -‬את‬
‫ללילות והלילות הפכו לימים‪ ,‬עושים את כל המאמצים האפשריים‬ ‫כמו עגבניות שרי וטפטפת‪ .‬לפני שעלינו על האוטובוס חזרה‬ ‫נחל המג'רסה‪ .‬כמובן שעברנו את המשימה בהצלחה רבה‪ ,‬ואפילו‬
‫הביתה‪ ,‬המדריכים סיכמו איתנו את החוויה שעברנו יחד‪ .‬כל אחד‬
‫כדי שהחניכים יחוו בצורה הטובה ביותר את מחנה הקיץ‪.‬‬ ‫קיבל חתיכה של שוקולד חלב וחתיכה של שוקולד מריר וסיפר מה‬ ‫הצלחנו להפיל כמה מדריכים לתוך המים!‬
‫היה לו כיף ומה דווקא לא כל כך אהב‪ .‬כיאה לארץ הקודש – החוויות‬
‫עם החברים והפעילויות הכיפיות שהמדריכים הכינו לנו היו שוות‬
‫את החום והלחות של המדינה שלנו‪ .‬זהו‪ ,‬נגמר הטיול‪ ...‬התחבקנו‬
‫ונפרדנו מכל החברים החדשים שהכרנו‪ ,‬אמרנו תודה למדריכים‬
‫שלנו )המדריכים הכי הכי!(‪ ,‬ועלינו על האוטובוס‪ .‬נתראה בשנה‬

‫הבאה!‬

‫גלישת גלים בריביירה‬

‫לקראת אמצע החופש יצאנו מסיימי שכבות ז'‪-‬ח'‬
‫במועצה ליום כיף בים‪ ,‬ששיאו היה בשיעור ניסיון‬

‫בגלישת גלים בחוף הריביירה בבת ים‬

‫אפשר לראות את ההשקעה לפי הפרסים הרבים שקיבלנו‪.‬‬ ‫אחרי העלייה הרטובה לארץ ישראל‪ ,‬התייבשנו קצת בשמש‪,‬‬
‫בתחום הבנייה‪ ,‬בהובלה של עידו שבתאי‪ ,‬מרכז המפעלים ועמית‬ ‫אכלנו ועלינו על האוטובוס שלקח אותנו למחנה ביער לביא‪.‬‬
‫בן שושן ורועי בן‪-‬פורת‪ ,‬ראשי החלוץ‪ ,‬זכינו במקום שני מחנאות‪,‬‬ ‫כשהגענו קידמו את פנינו אלפי חניכים בחולצות כחולות‪ ,‬בשירים‬
‫פרס מכובד וחשוב מאוד על כלל המבנים במחנה‪ .‬מבנה השער‬ ‫ודגלים‪ ,‬שסימנו לנו שזה עתה הגענו ארצה‪ .‬המדריכים לקחו אותנו‬
‫)סופרמן(‪ ,‬זכה במקום השני‪ ,‬מבנה המחסן )המקדש של קונג‪-‬פו‬ ‫למעברה‪ ,‬פרשנו מחצלת‪ ,‬תלינו את הבגדים הרטובים לייבוש‬
‫פנדה(‪ ,‬זכה במקום הראשון ותפאורת המחנה זכתה במקום השני‪.‬‬ ‫וסידרנו את המגורים שלנו כדי שנרגיש כמו בבית‪ .‬אחרי זה‪ ,‬דרך‬
‫משחק זיכרון שהמדריכים עשו לנו‪ ,‬למדנו איך התפתחה השפה‬
‫העברית לשפה שאנחנו מדברים היום‪ .‬למדנו מילים כמו אפיפית‬
‫)וופל( וגזוזטרה )מרפסת( והבנו שאחד האתגרים של החלוצים היה‬
‫ללמוד שפה חדשה ושונה‪ .‬בנוסף‪ ,‬המדריכים הכירו לנו את מפת‬
‫ארץ ישראל‪ ,‬והבנו איפה אנחנו נמצאים על המפה‪ .‬אחרי הפסקה‬
‫לארוחת ערב והתרעננות‪ ,‬יצאנו לא"ש לילה‪ ,‬בו למדנו איך להגן על‬
‫היישוב ולשמור על חשאיות‪ ,‬כמו שעשו החלוצים עם קום המדינה‪.‬‬
‫את היום השני העברנו במחנה ולמדנו על החיים בארץ‪ .‬שיחקנו‬

‫עם ההגעה לחוף פגשנו את צוות "על הגל" – בית ספר לגלישה‬
‫שהוא עסק חברתי‪ .‬בשנת ‪ 2012‬יזמים חינוכיים פיתחו תכנית‬

‫חדשנית להעצמת נוער‪ ,‬המשתמשת בגלישת גלים ככלי חינוכי‪.‬‬
‫המטרה‪ :‬לא לוותר‪ ,‬להתמיד ‪ -‬ובסוף להצליח‪ ,‬כמו בים כך גם‬

‫בחיים‪.‬‬
‫כחלק מהתוכנית בוגרי בית הספר לגלישה הדריכו אותנו במהלך‬

‫היום ועשו לנו יום שלא נשכח!‬
‫רחבה מוצלת עם כיסאות נוח פופים ומשחקים‪ ,‬כגדורגל וכדורעף‬
‫חופים‪ ,‬תחנות ‪ .O.D.T‬בהן עברה כל קבוצה וגולת הכותרת‪ ,‬שיעור‬

‫גלישה יבש ורטוב עם מדריך מוסמך‪.‬‬
‫כולנו חזרנו מלאי חווית חלק הצליחו יותר וחלק פחות‪ ,‬אבל אין‬

‫ספק שאת היום הזה לא שנכח‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20