Page 5 - גליון יוני 17
P. 5

‫במועצה‬

                                                                                            ‫נעים להכיר‬
                                                                                                     ‫פנים חדשות במועצה‬

            ‫שי דביר עקרון‪-‬‬                                  ‫עידן גהוזי‪-‬‬                                                        ‫מרגלית‬
    ‫רכזת תכנית משפחות בהתעצמות‬                                                                                                   ‫שחר‪-‬‬
                                                    ‫מנהל מחלקת פרויקטים בהנדסה‬                                                 ‫מנהלת‬
          ‫ועו"ס בית חם לנערות‬
                                                ‫גר במושב אליקים‪ ,‬בן ‪ ,37‬נשוי ‪ +‬אבא לשלושה‪.‬‬                                   ‫" גיל אור"‬
        ‫תושבת משמר העמק‪ ,‬נשואה לזיו‪.‬‬             ‫כבר יותר מ ‪ 10 -‬שנים עוסק בתחום הבנייה‬
‫בוגרת החוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה‪.‬‬      ‫בחברות שונות‪ ,‬ציבורית ופרטיות‪ ,‬בתפקיד‬                                                ‫מרגלית בת‬
‫"אני מאוד נהנית מהעבודה שלי במועצה‪ ,‬כייף להיות‬             ‫פקוח וניהול פרויקטים‪.‬‬
 ‫חלק מעשייה משמעותית שנוגעת באמת באנשים"‬                                                                                             ‫וחברת גלעד‪.‬‬

                                                                                                                                           ‫נשואה‬

                                                                                                                                    ‫‪+‬שלושה בנים‬

                                                                                                                                    ‫שחיים בגלעד‬

                                                                                                                                      ‫ושתי נכדות‪.‬‬

                                                                                            ‫מרגלית היא פזיותרפיסטית‪ ,‬שהתמחתה גם בדיקור סיני‬

                                                                                            ‫ויפני‪" .‬לאורך כל שנות עבודתי במקצועות אלה‪ ,‬מילאתי‬

                                                                                             ‫תפקידים שונים בקיבוץ כמו ניהול קהילה וניהול מערך‬

                                                                                             ‫הבריאות ולמדתי גם מנהל בתי אבות באוניברסיטת תל‬

                                                                                              ‫אביב"‪ .‬כיום נמצאת מרגלית בתהליכי סיום תפקיד יו'ר‬

                                                                                             ‫המזכירות בגלעד והחלה את עבודתה כמנהלת גילאור‪.‬‬

                                                                               ‫מועצה אזורית מגידו זוכת פרס‬
                                                                                              ‫החינוך היישובי‬

‫שאלות משלנו‪ ,‬על פי החלטה שלנו לגבי מה חשוב ומה נכון‪ .‬תפקידנו כמחנכים הוא‬       ‫"התהליכים המערכתיים בנושא החינוך הביוספרי עומדים בסטנדרטים‬
‫לגרום לילד להיות סקרן‪ ,‬לגרום לו להיות זה ששואל את השאלות‪ ,‬חוקר אותן‪ ,‬מתלהב‬                    ‫גבוהים ברמה הלאומית והבינלאומית " ( מנימוקי הפרס)‬

        ‫מתהליך החקר ומהיצירתיות שהוא מאפשר ולבסוף‪ ,‬נפעם ונלהב מהתשובות‬         ‫מועצה אזורית מגידו קיבלה את הפרס היישובי בטקס פרס החינוך המחוזי לשנת‬
‫לשאלותיו‪ .‬בוגרי מערכת החינוך שלנו יהיו מודעים ואחראים ליחסים בין אדם לאדם‬                              ‫תשע"ז שהתקיים בעפולה‪ ,‬במסלול רשות מחוזית מצטיינת‪.‬‬

                      ‫ובין אדם לסביבה ולקשרים ביניהם‪ ,‬בדור הזה ובדורות הבאים‪.‬‬  ‫הפרס הוענק לראש המועצה איציק חולבסקי ומנהלת אגף החינוך קרין שטרן‪ ,‬על‬
   ‫אנו מאד שמחים וגאים שנבחרנו על ידי ועדת הפרס המוקירה את הייחודיות שלנו‪.‬‬     ‫ידי ד"ר אורנה שמחון מנהלת המחוז ויו"ר ועדת הפרס חיים גבאי מחמ"ד מחוז צפון‪,‬‬
‫הערכה זו היא מתנה לכל אנשי החינוך במערכות המגוונות במועצה וביישובים‪ ,‬לתלי‬      ‫בנוכחות מנכ"ל המועצה‪ ,‬אברהם אזולאי‪ ,‬אנשי מחלקת החינוך של המועצה ומנהלות‬

                       ‫מידים ומשפחותיהם‪ ,‬הפרס הוא גאווה לכולנו"‪ ,‬מסכמת קרין‪.‬‬                                                                           ‫בתי הספר‪.‬‬
‫"זהו הישג מרשים ומכובד מאד‪ ,‬המשקף את האיכויות הנפלאות של החינוך במועצה‪,‬‬        ‫בין הנימוקים הרבים בגינם זכתה המועצה בפרס היישובי‪ ,‬צוינה מעורבותו של ראש‬
‫בבתי הספר‪ ,‬במסגרות החינוך הבלתי פורמלי ובישובים‪ .‬למעורבות ההורים יש תרומה‬      ‫המועצה ‪ ,‬איציק חולבסקי במידה רבה ובתמיכתו האישית בכל הקשור במערכת הח�י‬
‫ייחודית להישג הנפלא‪ .‬שאפו ענק לכל השותפים להישג"‪ ,‬אמר איציק חולבסקי ראש‬        ‫נוך של המועצה‪ ,‬בקידום תוכניות ייחודיות והובלת מהלכים מערכתיים והוליסטיים‪,‬‬
                                                                               ‫וחותר לאחידות ושמירה על תפיסת עולם ערכית משותפת בכל המרחבים החינוכיים‬
                                                     ‫המועצה‪ ,‬במעמד קבלת הפרס‪.‬‬
                                                                                                                                             ‫והקהילתיים במועצה‪.‬‬
                                                                               ‫עוד נכתב בנימוקי הפרס‪" :‬המועצה פועלת ליצירת קהילה אזורית המורכבת מקהילות‬
                                                                               ‫יישוביות‪ ,‬בעלת חוסן קהילתי גבוה‪ ,‬מאפשרת ליחיד לתרום ולהיות חלק משמעותי‬
                                                                               ‫ממנה‪ .‬כ ‪ 50% -‬מהורי התלמידים שותפים במעגלי הציבור ומשפיעים על אופי החינוך‬

                                                                                                                                                         ‫במועצה‪.‬‬
                                                                                       ‫גישת המועצה באה לידי ביטוי "בחינוך סביב השעון"‪ .‬נוצרו במועצה מסגרות‬
                                                                               ‫פורמאליות ובלתי פורמאליות לכלל ילדי המועצה‪ ,‬נוצר רצף חינוכי במטרה לתת מענה‬
                                                                               ‫לילדים ולנוער במהלך כל שעות היום‪ ,‬המרחב הביוספרי מהווה תשתית רעיונית ליחסי‬
                                                                               ‫הגומלין בין האדם לטבע ולסביבה‪ ,‬וכן מתקיימים יחסי גומלין וממשקים בין המערכות‬
                                                                               ‫השונות במועצה תוך ראייה הוליסטית ואחריות משותפת בין הגורמים השונים‪ .‬חיזוק‬

                                                                                                                       ‫המורשת והחיבור לחברה‪ ,‬לקהילה ולמדינה‪.‬‬
                                                                                   ‫"המועצה האזורית מגידו מקדמת תוכנית חינוכית ביוספרית‪ ,‬המבססת למידה בת‬
                                                                               ‫קיימא‪ ,‬שתהיה משמעותית באמת‪ ,‬ברמה גבוהה מאוד ורלוונטית ללומד"‪ ,‬אומרת קרין‬
                                                                               ‫שטרן‪ ,‬מנהלת אגף החינוך ומפרטת‪" ,‬הדרך ליישום התוכנית מתבססת על ‪ 4‬עקרונות‬
                                                                               ‫תוכן מרכזיים‪ :‬היכרות וחיבור לקהילה‪ ,‬תרבות ומורשת‪ ,‬יחסי אדם‪-‬סביבה‪ ,‬יחסי אדם–‬

                                                                                                                                                     ‫אדם וקיימות‪.‬‬
                                                                               ‫אופן הלמידה חייב להיות שונה מהמוכר לנו כיום‪ :‬לתפיסתנו התפקיד שלנו‪ ,‬כמחנכים‪,‬‬

                                                                                    ‫איננו ללמד את הילד לאהוב את הקהילה‪ /‬הסביבה‪ /‬הטבע וכדומה על ידי הצבת‬

‫מגידון | יולי ‪5 2017‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10