Page 20 - גליון יוני 17
P. 20

‫חינוך‬

‫יום העצמאות ה‪ 69-‬למדינת ישראל בגני הילדים‬

                                     ‫"התפילה לשלום המדינה" ו"עשה שלום במרומיו"‪.‬‬       ‫בשנים האחרונות בכל יום עצמאות התקיים טקס מועצתי‪ ,‬בו נפגשו כל ילדי הגנים של‬
‫במהלך השבוע אספו הילדים חבילות שי‪ ,‬שהוענקו בערב יום העצמאות לבנות השירות‬              ‫המועצה‪ .‬הטקס איפשר לקיים מפגש בלתי אמצעי לקהילה גדולה של כל הילדים בגני‬
‫הלאומי‪ ,‬שלקחו חלק נרחב בהכנות הרבות בטקס יום העצמאות של המושב‪ .‬בטקס יום‬               ‫המועצה פעם בשנה‪ .‬לאחר הטקס שהתקיים בשנה שעברה נערך משוב שבעקבותיו יצאנו‬
‫העצמאות עלו ילדי המושב לשיר ולרקוד ‪ -‬אני ישראלי‪" .‬זאת פעם ראשונה שחוגגים עצי‬          ‫לחשיבה משתפת ציבור‪ ,‬עם האנשים בשטח ‪ -‬הגננות‪ ,‬מנהלות גיל רך ומפקחות גני הילדים‬
‫מאות במושב והיה מקסים ומושקע‪ -‬הילדים מאד התרגשו ומאד שמחו להיות חלק בפעיי‬
                                                                                                ‫ודנו על הדרך הנכונה לקיים את טקס יום העצמאות‪ ,‬מתוך תפיסה ביוספרית‪.‬‬
                                                 ‫לות הקהילתית"‪ .‬אמרה רעות‪ ,‬הגננת‪.‬‬            ‫מהשטח עלו שאלות ונמצא פער בין מטרות הטקס לבין מה שקורה בפועל בשנים‬
‫במושב אליקים התקיימו שני אירועים לרגל יום העצמאות‪ :‬אירוח ילדי גן ברושים ומועדון‬       ‫האחרונות‪ .‬מצד אחד‪ ,‬אנו מקיימים מסורת של טקס דומה כל שנה ומצד שני‪ ,‬האירוע לא‬
                                                                                      ‫תואם את צרכי הילדים (אירוע המוני וארוך‪ ,‬תכנים לא מותאמים לצרכי הילדים‪ ,‬הילדים‬
‫קשישים בגן אורנים‪ ,‬לחגיגה משותפת של שירה וריקודים‪ .‬האירוע השני התקיים ביום‬            ‫יושבים בשמש זמן ארוך‪ ,‬נושא מופשט עבור ילד גן‪ ,‬תוצרים לא מותאמים ומשמעותיים‬
‫שישי‪ ,‬בו נערכה קבלת שבת בגן יחד עם חיילים וחיילות תושבי אליקים‪ ,‬בעזרתה של נאוה‬
‫דוד‪ .‬המשתתפים הדליקו יחד נרות שבת‪ ,‬שרו את התקווה‪ ,‬את התפילה לחיילי צהל והעניקו‬                                                    ‫לילדי הגן שיש להכין לקראת הטקס ועוד)‪.‬‬
‫לכל חייל וחיילת שי אישי עם ברכה דגל וכובע‪ .‬אודליה הגננת סיכמה את האירוע ואמרה‪:‬‬        ‫בעקבות המשובים והחשיבה שנעשתה‪ ,‬למדתי כי חסר מרחב שנותן לקהילה לייחד את‬
                                                                                      ‫עצמה ולאפשר לעשות חיבור בין האדם לחברה ולקהילה בה הוא חי‪ .‬החיבור של ילדים‬
                 ‫"היה מיוחד‪ ,‬מרגש‪ ,‬מקורי‪ ,‬והותיר בנו טעם של עוד עשיה עם הקהילה"‪.‬‬      ‫בגיל הזה הוא למשפחה‪ ,‬לגן ולקהילה בה הם חיים והחיבור לכל ילדי המועצה לא מותאם‬
‫בקיבוץ הזורע ‪ -‬הילדים הזמינו את וותיקי הקיבוץ‪ ,‬חברי "גשר" והסבים של הזורע לרחבת‬
‫חדר האוכל לטקס משותף‪ .‬הטקס החל עם הרמת הדגל‪ ,‬שירה בציבור (‪ 2‬מבוגרים ניגנו‬                                                                                   ‫לצרכי ילדי גן‪.‬‬
‫בחליל צד ואקורדיון והילדים והצוותים שרו) ונמשך עם ריקודי ילדים וריקוד מטפלות‬          ‫ההצעות היו שכל קיבוץ יציין את יום העצמאות במערכת החינוך שלו‪ ,‬על מנת לאפשר ציון‬

                                      ‫וחלוקת פרחים על ידי ילדי הגנון לכל האורחים‪.‬‬        ‫של החג באופן שמאפשר לילדים להיות פעילים ובכדי לנצל את החג לחגיגה קהילתית‪.‬‬
‫גם בשאר הישובים חגגו בדרך המשמעותית ביותר עבור ילדי הישוב‪ ,‬כאשר הדגש היה‬                  ‫השנה‪,‬‬
                                                                                        ‫בעקבות‬
                                              ‫על חיבור לקהילה ולבית בו כל אחד גר‪.‬‬         ‫השינוי‬
                                                                                        ‫שערכנו‪,‬‬
                                                                                         ‫התקיים‬
                                                                                       ‫חג מרגש‬
                                                                                         ‫ומיוחד‬

                                                                                            ‫לכל‬
                                                                                         ‫מערכת‬
                                                                                         ‫שחגגה‬
                                                                                         ‫בדרכה‬

                                                                                      ‫שלה‪ .‬החשיבה‪ ,‬התכנון והביצוע נעשה עם צוותי החינוך‪ ,‬הקהילה‪ ,‬משרד החינוך‪ ,‬המועצה‬
                                                                                         ‫כל ישוב בהתאם למבנה ולצרכים שלו‪ .‬מנהלי הגיל הרך התרגשו מהעשייה הקהילתית‬
                                                                                           ‫המשתפת את בתי הילדים השונים במערכות‪ .‬הגננות שמחו על הבחירה שניתנה להן‬
                                                                                             ‫ומאגר אפשרויות ליישום‪ ,‬המפקחות היו שותפות מלאות לאורך כל הדרך‪ .‬החגיגות‬
                                                                                                    ‫שנערכו היו מיוחדות ומשמעותיות עבור הילדים הצוותים והשותפים לדרך‪.‬‬
                                                                                            ‫מספר דוגמאות מהשטח‪ :‬במושב מדרך עוז חגגו את ראש חודש אייר בארוחת בוקר‬
                                                                                             ‫ישראלית חגיגית‪ ,‬בטקס יום הזיכרון של המושב הילדים כיבדו את הטקס ושרו את‬

                                            ‫נוער מגידו כחלק מפעילות תרומה לקהילה‬       ‫היחידה לקידום נוער מגידו‬
    ‫הפינה המקסימה הזו‪ ,‬שנבנתה במהלך השנה‪ ,‬היא פרויקט תרומה לקהילה של היחידה‪,‬‬                   ‫הקימה פינת זיכרון‬
‫שנעשה בהובלה של גיא אלפסי ואלעד תבור‪ ,‬אחיו התאום של יהושע ז"ל‪ ,‬שמשמש כמחנך‬
‫ביחידה‪ ,‬יחד עם קבוצת הנגרות ושימור האתר שפועלות לאורך כל השנה ושל נערים רבים‬                ‫ליהושע (נמרוד) תבור‬

                                     ‫נוספים שהיתה להם הזכות להיות חלק מהפרויקט‪.‬‬       ‫בטקס מרגש נחנכה פינה לזיכרו של יהושע (נמרוד) תבור‪ ,‬שנבנתה על ידי היחידה לקידום‬
‫"רובנו לא זכינו להכיר את יהושוע"‪ ,‬אמרה בעת חנוכת הפינה אפרת אגרא ‪ -‬מנהלת היחידה‬
‫לקידום נוער במועצה‪" ,‬אבל כולנו מכירים ואוהבים את אלעד‪ ,‬מחנך ביחידה‪ ,‬אחיו התאום של‬
‫יהושוע‪ .‬הפינה הזו היא הרבה יותר ממפעל תרומה לקהילה‪ .‬עבורנו היא גם הדרך שלנו לחבק‬

                              ‫אותך אלעד‪ ,‬ואת משפחת תבור שאתם גם המשפחה שלנו‪.‬‬
‫גם אצלנו ביחידה‪ ,‬קושי הוא חלק מהחיים‪ .‬הפינה הזו תהיה עבור היחידה מקום שמאפשר‬
‫דיבור על כאב וקושי והתמודדות‪ .‬אבל גם מקום שבו החיים נמשכים ויש בו צחוק ושמחה‬

     ‫ואהבה‪ .‬היחידה תמשיך לבנות ולתחזק את הפינה לטובת כל מי שיחפוץ ליהנות ממנה‬
‫ולזיכרו של יהושע תבור"‪ .‬אפרת ביקשה לנצל את ההזדמנות ולהודות תודות למועצה‪ ,‬שתמיד‬
‫מתייצבת לצד היחידה ותומכת בפעילותה‪ ,‬למנסרה של רמת השופט‪ ,‬שתרמה את העצים‬
‫לבניית הפינה ותורמת תמיד מכל הלב‪ .‬ולגיא אלפסי‪ ,‬על ההובלה והליווי המקצועי והחינוכי‬
‫"ותודה לאלעד תבור שנותן לנו את הזכות להיות חלק מחייו גם במקומות הכואבים"‪ ,‬סיכמה‬
‫אפרת‪ .‬יהושע תבור ז"ל‪ ,‬בן עין השופט‪ ,‬עסק במשך שנים רבות בחיפש דרכו הרוחנית‪ ,‬נפטר‬

                                                              ‫לפני כשנתיים‪ ,‬בגיל ‪.45‬‬
‫פינת הזיכרון נמצאת בשטח הפתוח בין האיצטדיון של בית ספר תיכון מגידו לבין קיבוץ עין‬
 ‫השופט‪ ,‬מקום בו אהב מאד יהושע ז"ל לטייל עם משפחתו ובעיקר עם אחיו התאום‪ ,‬אלעד‪.‬‬
‫נערי היחידה לקידום נוער עוסקים לאורך כל השנה בפרויקטים אישיים וקבוצתיים של תרומה‬

                  ‫לקהילה‪ .‬ביניהם שימור אתר עין ריחניה‪ ,‬חונכות בבית ספר עומרים ועוד‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ 20‬מגידון | יולי ‪2017‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24