Page 15 - megidon apr web
P. 15

‫חינוך‬

‫שכיבדו אותנו בנוכחותם‪ .‬לאחר מכן התכנסו ושרנו שירי ירושלים‪ ,‬בעזרת רקמה‪ ,‬סיגלית ואביב‬                                                                          ‫"ִׂשיׂשּו ֶאת‪ְ-‬ירּוָׁש ַלִים ְו ִגילּו‪ָ -‬בּה"‬
           ‫ורבקה רם‪ ,‬שהופיעו בפני שכבת ו'‪ ,‬יחד עם ישע עקרון‪ ,‬שסיפר מסיפורי ירושלים‪.‬‬
                                                                                                                                                           ‫בשמחה וגיל ציינו‪ ,‬את הפנים הרבות של ירושלים – ירושלים שאלפי דורות חלמנו‬
‫הילדים סיירו בתערוכות התוצרים‪ .‬במקביל התקיימה הפעלה מיוחדת‪ ,‬על ידי חברת סמיילי‬                                                                             ‫עליה‪ ,‬ירושלים העיר הקדושה לשלוש הדתות וירושלים שהיא עיר הבירה של מדינת‬
‫הפקות‪ ,‬שהכניסה שמחה רבה בבית הספר‪ ,‬שיחקנו‪ ,‬תופפנו‪ ,‬אותגרנו ולמדנו עוד דברים על‬
                                                                                                                                                                                                                                 ‫ישראל‬
                                                                            ‫ירושלים‪.‬‬
‫עם סיום יום הלימודים עלה צוות "עומרים" לירושלים לסיור של ניחוחות וטעמים בשוק מחנה‬                                                                          ‫כמידי שנה‪ ,‬אנו מציינים את הנושא המרכז של משרד החינוך בשלושה ימים‪ ,‬שבהם מתקיימת‬
                                                                                                                                                                ‫למידה בקבוצות רב גילאיות‪ ,‬סדר יום הלימודים משתנה והילדים חווים את הנושא בכל‬
                                                                     ‫יהודה ובנחלאות‪.‬‬                                                                                                 ‫החושים‪ .‬השנה ריכזה את הנושא – נורית פישביין רכזת השפה‪.‬‬
                                 ‫ואכן‪ ,‬העלינו את ירושלים על ראש שמחתנו כמו שנאמר‪:‬‬                                                                              ‫ביומיים הראשונים התקיימו פעילויות שונות ומגוונות בקבוצות דו‪-‬שכבתיות‪ .‬אנשי צוות‬
‫" ִאם‪ֶ -‬א ְשׁ ָכּ ֵחְך‪ְ ,‬ירּו ָשׁ ָלִים‪ּ ִ ,‬ת ְ ׁש ַ ּכח ְי ִמי ִני‪ּ ִ .‬ת ְד ַ ּבק ְלׁשֹו ִני ְל ִח ִ ּכי‪ִ ,‬אם‪ֹ-‬לא ֶא ְז ְכֵּר ִכי‪ִ ,‬אם ֹלא ַא ֲע ֶלה ֶאת‬        ‫"עומרים" הפגינו יצירתיות רבה והכינו תחנות רבות‪ ,‬שהמחישו את המיוחד בירושלים‪.‬‬

                                            ‫ְירּו ָ ׁש ַלִים‪ַ ,‬על ֹראׁש ִ ׂש ְמ ָח ִתי" תהילים קל"ז ה'‪.‬‬                                                    ‫נבנו דגמים של השערים‪ ,‬הומצאו משחקים‪ ,‬המורות הציגו דמויות שונות הקשורות לירושש‬
                                                                                                                                                           ‫לים‪ ,‬נוצרו סרטונים‪ ,‬נבנה דגם בית המקדש‪ ,‬פוסלו הרי ירושלים (כי "ירושלים – הרים סביב‬
                                                                                                                                                           ‫לה") בעזרת פסיפס וצבעי מים נוצרו יצירות אומנות על ירושלים‪ ,‬נערכו פעילויות ב‪Escap -‬‬
                                                                                                                                                           ‫‪ Room‬משער האריות‪ ,‬פעלו ברובעי העיר העתיקה‪ ,‬הכירו את סיפור היציאה מהחומות‪,‬‬
                                                                                                                                                           ‫כתבו משאלות בכותל‪ ,‬התנסו בדיון בכנסת‪ ,‬ערכו הצבעה דמוקרטית‪ ,‬הכינו מנקושה (מאכל‬
                                                                                                                                                           ‫המאפיין את הרובע המוסלמי)‪ ,‬למדו על שערי ירושלים והמשמעויות הנלוות להם‪ ,‬ועל אתרים‬

                                                                                                                                                                                                                    ‫וסיפורים מיוחדים לירושלים ‪.‬‬
                                                                                                                                                           ‫היום האחרון של הנושא החל בצורה חגיגית – בכניסה לבית הספר צעדנו על שטיח אדום ועברנו‬

                                                                                                                                                                       ‫דרך שער שמשני צדיו נתלו כרזות עם שירי ירושלים‪ ,‬שהושמעו בכל בית הספר‪.‬‬
                                                                                                                                                           ‫פתחנו את היום בטקס מרשים‪ ,‬שהכינה נורית ציטיאט יחד עם ילדי שכבה ה'‪ .‬הטקס כלל משדר‬
                                                                                                                                                           ‫לכבוד יום ירושלים‪ ,‬ביקור של "משמר הכנסת" ושל דמויות חשובות מההיסטוריה של ירושלים‪,‬‬

                  ‫יום ללא חשמל‬

                                              ‫איך חיים ללא חשמל? תשאלו את ילדי עומרים‪.‬‬

‫הרעיון ליום הזה התחיל כאשר‪ ,‬תלמידי המנהיגות הירוקה בהובלת שרי שרון התחלקו לקבוצות‬
‫וכל קבוצה קיבלה אחריות לנושא‪ :‬חיסכון במים‪ ,‬חיסכון בחשמל וחיסכון בנייר‪ .‬קבוצת החשמל‬
‫הסתובבה אחרי הלימודים בכיתות וראתה הרבה מכשירי חשמל‪ ,‬כמו מקרן‪ ,‬מזגן ואור‪ ,‬דולקים‪,‬‬
‫מה שגורם לבזבוז כמויות אדירות של חשמל‪ .‬לאחר דיון וחשיבה עלה הרעיון של יום ללא חשמל‪.‬‬
‫קבוצת החשמל נפגשה עם אורה המנהלת‪ ,‬ושיתפה אותה ברעיון‪ ,‬אורה נדלקה (בלי חשמל‪ )...‬ונקבע‬

                                        ‫תאריך‪ ,‬הקרוב ליום השוויון בין היום ללילה ‪. 22.3.17 -‬‬
‫קבוצת החשמל הגיעה לישיבת המורים והסבירה את הרעיון והצליחה לגייס את כולם לרעיון‪ .‬במסש‬
‫גרת יום ללא חשמל‪ ,‬לא הדליקו אור בכיתות‪ ,‬לא השתמשו במקרנים‪ ,‬לא השתמשו במכונת הצילום‪,‬‬
‫במזגנים ובמיחם בחדר המורים‪ .‬יום הלימודים נמשך כרגיל (כיתות ו' עשו מבחן במתמטיקה‪ ,‬נערכו‬
‫שיחות עם הורים‪ ,‬פגישות עבודה ועוד)‪ .‬מטרת היום הייתה להעלות את המודעות לחיסכון בחשמל‬

                ‫ולכך שאפשר להסתדר קצת זמן גם בלעדיו‪ .‬היום הצליח בצורה יוצאת מן הכלל!‬
                                                                                                         ‫השותפים להובלת המנהיגות הירוקה שקד‪ ,‬ניצן ועופרי‪ ,‬היו מלאי גאווה!‬

                                                              ‫הזמנו גם את יעל ברניר‪ ,‬דוברת המועצה ובכוונתנו להציע יום ללא חשמל מועצתי בכל שנה כדי להעלות את המודעות‪.‬‬

                                                                                                                                                             ‫יום המעשים הטובים‬

                                                                                                                                                               ‫במסגרת יום המעשים הטובים עסקנו בטיפוח חזות בית הספר ‪,‬‬
                                                                                                                                                           ‫יצירת פינות חמ"ד מחומרים בשימוש חוזר‪ .‬ארזנו מצרכי מזון "קמחא‬
                                                                                                                                                           ‫דפסא" למשפחות נזקקות‪ ,‬כיתה ב' הכירו תודה למחנכת מור בחגיגת‬
                                                                                                                                                           ‫יום הולדת בהפתעה‪ ,‬בית החינוך נפתח לביקור של מנהלים ממחוז‬

                                                                                                                                                                                    ‫הצפון ‪-‬הפצת הידע והעשייה החינוכית ‪.‬‬

                                                                                                                                                                                                          ‫חג שמח לכולנו‬

‫מגידון | אפריל ‪15 2017‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20