Page 14 - megidon apr web
P. 14

‫חינוך‬

‫חוות אדמה‬

           ‫יזמות בחוות אדמה‪-‬פיתוח מוצר‬

‫השנה פתחנו תוכנית ניסיונית ייחודית‪ ,‬בהובלת שקד פרי‪ ,‬מורה בחווה‪ ,‬לתלמידות ותלמידי כיתה ח'‪ .‬מטרת התוכנית לחשוף ולעודד את התלמידים לתכנן מוצר מ"אפס"‪ ,‬תוך שימוש בחומרים‬
                                                                                        ‫זמינים בסביבה שלנו ותוך שימוש חוזר בחפצים וחומרים שיצאו משימוש‪ .‬מטרה נוספת‬
                                                                                        ‫הינה להבין באמצעות למידה מונחית פרויקט‪ ,‬מה המשמעות והמורכבות של להיות יזם צעיר‬
                                                                                                                                                            ‫ב"עולם האמיתי"‪.‬‬
                                                                                        ‫התחלנו את השנה בחשיפה לעולם היזמות הסביבתית‪ ,‬כולל הרצאה של חובב לפידות‪ ,‬מחש‬
                                                                                        ‫ברת "מן השקייה"‪ ,‬שיזם מיזם בנושא חקלאות מדייקת‪ .‬בהמשך הכיתה חולקה לקבוצות‪,‬‬
                                                                                                                  ‫כאשר כל קבוצה בחרה‪ ,‬תכננה וייצרה מוצר אותו בחרו חבריה‪.‬‬
                                                                                        ‫המוצרים שנבחרו ויוצרו על ידי הקבוצות הם‪ :‬סכיני הטלה מברזל למטרת ספורט‪ ,‬חליש‬
                                                                                        ‫טות ‪ ,TeaV‬מובייל עם לוכד חלומות‪ ,‬מגני טלפון נייד (שניתן לבקש גם בהזמנה אישית)‬
                                                                                        ‫מקמח תפ"א קורנפלור וסיליקון‪ ,‬שייקספיר‪-‬או‪-‬לינה (מנת ספירולינה אישית כתוספת‬
                                                                                                                     ‫לשייק‪+‬מתכונים)‪ ,‬סכו"ם מעץ לקישוט במטבח (בגילוף ידני)‪.‬‬
                                                                                           ‫המוצרים הוצגו מול פאנל מומחים (חובב לפידות‪ ,‬אברהם אזולאי ‪ -‬מנכ"ל המועצה‪ ,‬הדס‬
                                                                                          ‫פרסמן ‪ -‬מנהלת החווה‪ ,‬נעמה גרימברג ‪ -‬מחנכת בשכבה) שנתנו לתלמידים עצות ומשוב‬
                                                                                        ‫להמשך הדרך‪ .‬הקבוצות התנסו בשיווק המוצר ומיתוגו מול הפאנל‪ ,‬אירוע ומעמד שהיה‬
                                                                                        ‫מרגש ומרומם ומעורר גאווה עבור הנוער‪ .‬שיתוף עולה פורה ומפרה עם תיכון "מגידו"‪,‬‬
                                                                                                                  ‫ממנהלת ועד מחנכ‪/‬ת‪ ,‬מסייע רבות להצלחות הנוער והתוכנית‪.‬‬
                                                                                        ‫היעד הסופי הוא שיחדרוג המוצר‪ ,‬לאור התובנות והעצות והתנסות במכירת המוצר הסופי‬
                                                                                                                                                   ‫לצרכנים‪ .‬שיהיה בהצלחה!‬

   ‫תיכון מגידו‬

           ‫מחאת הגרפיטי‬                                                                           ‫מגמת קולנוע‬

‫שלטי חוצות‪ ,‬כרזות מחאה‪ ,‬של תלמידי מגמת העיצוב הגרפי‪ ,‬בתחנות ההסעה של תיכון מגידו‬                                                           ‫סצנה ‪ :1‬פנים‪ .‬אולם קולנוע‪ .‬יום‪.‬‬
                           ‫מעלות את השאלה‪ :‬היכן עובר הקו האדום בין מחמאה להטרדה?‬                  ‫תלמידי מגמת קולנוע של תיכון מגידו השתתפו בפסטיבל הרצליה ליצירה‬

‫במסגרת פעילות בנושא "אין מקום לאלימות"‪ ,‬פרויקט משותף למלר"ת אמנות וכישורי חיים ובשיתוף‬                  ‫צעירה‪ .‬התלמידים נטלו חלק בסדנאות אמן עם בימאים ויוצרות בולטים‬
‫ובתמיכת אור מאיר‪ ,‬רכזת תוכניות מניעה במועצה‪ ,‬בחנו תלמידי מגמת העיצוב הגרפי (י"ב)‪ ,‬נושאים וזוויות‬           ‫בתעשיית הקולנוע והניו מדיה בארץ‪ ,‬כמו רון כחלילי‪ ,‬מני יעיש‪ ,‬מאי‬
                                                                                                                                                            ‫מיכאלי ועוד‪.‬‬
                      ‫שונות של אלימות בחברה הישראלית ובחרו תחום לעשות עליו פרויקט קבוצתי‪.‬‬
‫אחת הקבוצות בחרה לעסוק באלימות מינית והתייחסה לשאלה – היכן עובר הקו האדום בין מחמאה‬                    ‫בנוסף השתתפו התלמידים בסדנת משחק מול מצלמה ובסדנת מוסיקה‬
‫להטרדה? קבוצת התלמידות יצרו עמותה (שאינה קיימת) ועיצבו לוגו המכוון כל כרזה אל הדילמה וכן‬                                                                        ‫לסרטים‪.‬‬

                                                                       ‫סטיקר המעביר את המסר‪.‬‬      ‫היום נחתם בצפייה ב"איבוד חושים"‪ ,‬סרטן של בוגרות המגמה שלנו (גבי שחורי‪,‬‬
                                                                                                  ‫שקמה אלישב ושקד מנצור)‪ ,‬אשר הוקרן בפסטיבל‪ .‬לאחר ההקרנה התקיים רב‬

                                                                                                                                              ‫שיח עם היוצרות‪ .‬היה אקשן!‬

‫בכרזות מופיעים משפטים שלכאורה נראים מחמיאים‪ ,‬אך במחשבה שנייה… אולי לא? משפט מחמיא‪,‬‬
                                                         ‫משנה פניו כשמגיע המשכו של המשפט‪...‬‬

‫הכרזות מעלות את השאלה‪ :‬אילו מילים הן מילים מחמיאות ואילו‪ ,‬למרות הכוונה‪ ,‬השימוש בהן יכול‬
‫להישמע כהטרדה‪ .‬התלמידות בחרו להשתמש במשפטים מתוך הווי הנעורים‪ ,‬משפטים שבני הנוער‬
‫נוהגים להשתמש בהם והן מבקשות להציף את הבעיה ולהעלות את המודעות ואת הרגישות למילים שיש‬

                                   ‫כולות לפגוע‪ .‬מבקשות לומר לחבריהן ‪" -‬קחו אחריות על המילים"‪.‬‬
‫כהכנה לקראת תליית הכרזות‪ ,‬התבקשו המחנכים לשוחח עם התלמידים במפגשי הבוקר עם הצעה‬
‫להיעזר בשירים "אהבת פועלי בניין" ו "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה"‪ ,‬כדי לגעת בשאלה מהו והיכן עובר‬

                                                                                    ‫הקו האדום‪.‬‬
‫בנוסף ‪ -‬נתלו כרזות של קבוצה נוספת המדברות נגד האלימות בספורט‪ ,‬ליד מגרשי הספורט בתיכון מגידו‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ 14‬מגידון | אפריל ‪2017‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19