Page 12 - מגידון - נובמבר 2016
P. 12
קשת התקווה‬ ‫חינוך‬

‫"בחפץ לב"‬

‫שיעורי בחירה ‪ -‬שנה שלישית בתוכנית‬

‫שיעורי "בחפץ לב" הינם שיעורים אשר המורים בוחרים את הנושאים שליבם חפץ ללמד‪ ,‬ומש‬
‫ציעים אותם לתלמידים‪ .‬התלמידים בוחרים ומדרגים מתוך מגוון האפשרויות את שלוש האפשש‬

‫רויות בהן הם רוצים ביותר‪ ,‬מתוכן ישובצו לאחד השיעורים‪.‬‬
‫לפני הבחירה‪ ,‬הילדים לומדים על תהליך קבלת החלטות ‪ -‬השיקולים לבחירה מסוימת‪ ,‬יתרונות‬
‫וחסרונות של כל אפשרות‪ ,‬מתן סדרי עדיפויות וההתמודדות עם מצב בו איני משיג בדיוק את‬

‫האפשרות הראשונה שבחרתי‪.‬‬
‫לתוכנית מטרות רבות‪ ,‬וביניהן‪ :‬הענקת גמישות ובחירה בלמידה‪ ,‬לצד מקצועות לימוד אותם‬

‫חייבים ללמוד‪.‬‬

‫התייחסות למגוון אינטליגנציות ‪ -‬הילד יכול ללמוד ולעסוק בתחומי העניין שלו ולפי כישוריו‬
‫האישיים‪.‬‬

‫למידה רב גילאית ‪ -‬הילד נפגש עם ילדים משכבות גיל אחרות ‪ -‬מפגש חברתי שיוצר קשר בין כלל‬
‫תלמידי בית הספר‪.‬‬

‫התחייבות ואחריות – הילד יודע שכאשר בחר באפשרות מסוימת‪ ,‬הוא מחויב לה לאורך כל התוכנית‪.‬‬
‫אוורור – יציאה לשיעור מסוג שונה ותחושה של מימוש עצמי‪.‬‬

‫עומרים‬ ‫תחרות "חקר החלל והאסטרונומיה"‬

‫המרכז הישראלי למצוינות בחינוך‪ ,‬מקיים תחרות ארצית נושאת פרסים‪ ,‬בנושא "חקר החלל והאסטרונומיה"‪ .‬אנחנו הצטרפנו לתחרות‪,‬‬
‫המעודדת חשיבה יצירתית ויזמית‬

‫התחרות מתמקדת בנושא "טכנולוגיות חלל בחקר מערכת השמש"‪ ,‬ומתייחסת לטכנולוגיות טיסה‪,‬‬
‫תקשורת ומחקר וחושפת בפני הילדים עולמות תוכן חדשים ומעודדת אינטראקציה בין הקבוצות‬
‫המתחרות‪ ,‬סקרנות ולמידה דרך עשייה‪.‬‬

‫בשלב א' של התחרות השתתפו ‪ 183‬בתי ספר מכל רחבי הארץ‪ 52 ,‬מהם עלו לשלב הבא ואנחנו ביניהם‪.‬‬
‫תלמידינו הראו בקיאות רבה בנושא ועברו בהצלחה את השלב הראשון והמאתגר של התחרות וממריאים‬

‫אל השלב הבא של התחרות‪.‬‬
‫בנוסף על ידע כללי בנושא מערכת השמש‪ ,‬התלמידים נדרשו להפגין מיומנויות של איתור מידע‬

‫באינטרנט‪ ,‬קריאה של טקסטים מדעיים והפקת מידע מהם‪.‬‬
‫התלמידים לוקחים חלק בחווית לימוד‪ ,‬המהווה הזדמנות של חשיפה לאתגרים חדשים‪ ,‬לחשיבה מחוץ‬

‫ליום יום ולעיסוק בתוכן מתקדם ומרתק בתחום חקר החלל והאסטרונומיה‪.‬‬
‫חווית למידה חוויתית ומעשירה מעין זו תואמת את רוח בית הספר‪.‬‬
‫אנו מאחלות לילדי המצוינות הצלחה רבה‪ ,‬הנאה ועשייה פורייה!‬
‫צוות מדעים ‪ -‬צליל פקלר ואודליה שרירא‬

‫יום הפוך שכבה ג‬

‫תלמידי שכבה ג הגיעו ליום הפוך‪ ,‬אליו הוזמנו כאירוע שיא וסגירת נושא "מעגלי הזמן"‪,‬‬
‫אותו למדו מראשית השנה‬

‫נושא "מעגלי הזמן"‪ ,‬נלמד כחלק משיטת הנושאים הנהוגה בבית הספר ואירוע השיא בא להוסיף חוויה ללמידה‬
‫המגוונת והמשמעותית‪ .‬הילדים הגיעו בשעות הערב ובמשך כארבע שעות עסקו בפעילויות מגוונות ולא שגרש‬
‫תיות‪ :‬תחילה למדו מחשב‪ ,‬אנגלית ומוסיקה‪ .‬לאחר מספר שיעורים יצאו להפסקה פעילה במגרש ולסיום יצאו‬
‫לטיול לילה‪ ,‬בו התוודעו לקולות ולמראות המיוחדים של הלילה‪ .‬והכל תוך שיתוף הקהילה לדורותיה – הורים‬

‫שליוו וסייעו וסבים שהגיעו להדריך ולספר בתוך העלטה על הכוכבים וקולות הלילה‪.‬‬
‫הדס ורהפטיג ועירית מלמד‬

‫‪ 12‬מגידון | נובמבר ‪2016‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17