Page 15 - מגידון - אפריל 2016
P. 15
‫חינוך‬

‫נושא משותף – נגישות‬

‫‪ 3‬ימי שיא בנושא המשותף‪" ,‬שונה וגם דומה"‪ ,‬בדגש על נושא הנגישות‬
‫בבית הספר לומדים תלמידים עם שיתוק מוחין (כיתת 'קרן אור')‪ ,‬תלמידים לקויי שמיעה‪ ,‬תלמידים עם לקויות תקשורת ברמות שונות ועוד‪ .‬בית הספר בנה תכנית שש שנתית‪ ,‬המאפשרת‬

‫לכלל התלמידים להיחשף מידי שנה בשנה ללמידה מגוונת ומעשירה על התמודדותם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים בחיי היומיום‪.‬‬
‫השנה בחרנו להתמקד בנושא הנגישות‪ .‬התלמידים למדו מהי נגישות וחשיבותה של הנגשה במקומות ציבור‪.‬‬
‫פתחנו את הנושא בטקס בית ספרי‪ ,‬בו תלמידים מכיתות שונות ומורים שרו את השיר "שווים"‪ ,‬בשפת‬
‫הסימנים‪ .‬מיד לאחר הטקס התפזרו התלמידים לתחנות שונות‪ ,‬הממחישות מוגבלויות שונות‪ ,‬כמו ריקוד על‬
‫כיסא‪ ,‬כתיבה באמצעות הפה‪ ,‬החזקת חפץ ביד הלא דומיננטית‪ ,‬זיהוי חפץ בעיניים עצומות ועוד‪ .‬בכיתת‬
‫'קרן אור' הוצגה תערוכה שכללה את אביזרי הכיתה המיוחדים‪ ,‬אשר מספקים נגישות לתלמידיה ואביזרים‬
‫המשפרים את איכות החיים ביומיום‪ .‬כמו כן‪ ,‬הוצגה מכונת ברייל והילדים התנסו בכתיבה וקריאת שמם‬
‫בכתב ברייל ובכתיבת שמם באמצעות משקפיים המדמים לקויות ראייה שונות‪ .‬את כל התחנות הנחו והדריכו‬
‫תלמידי מועצת התלמידים והמנהיגות הירוקה‪.‬‬
‫למחרת יצאו תלמידי בית הספר לחקור את סביבתם ולבדוק את רמת הנגישות במבני ציבור בקיבוץ הזורע‬
‫בהתאם לקריטריונים‪ .‬כל כיתה סיכמה את הממצאים והעניקה תעודה למקום שנבדק בהתאם לממצאים‪.‬‬
‫בהמשך שמעו הרצאות מפי אנשים בעלי צרכים מיוחדים אשר פתחו בפניהם את לבם והכניסו אותם‬
‫לעולמם ולחיי היומיום שלהם‪.‬‬
‫כיתות א‪-‬ב שמעו הרצאה משביט ששון‪ ,‬מורה ללקויי שמיעה‪ ,‬בשיתוף תלמידים ליקויי שמיעה‪ .‬שכבות ג'‪,‬‬
‫ו' שמעו הרצאה מפיו של יוני שובל מקיבוץ עין חרוד איחוד‪ ,‬אשר התחרש בגיל ‪ 5‬עקב מחלת החזרת‪ .‬יוני‬
‫שיתף בפתיחות את התמודדותו עם החירשות מגיל צעיר‪ ,‬את המפגשים בין העולם השקט שלו לבין עולמנו‪.‬‬

‫תלמידי שכבות ד‪ ,‬ה' שמעו את ישראל רז מקיבוץ דליה‪ ,‬אדם בן ‪ 73‬אשר מתמודד עם עיוורון מלא מגיל ‪ .50‬ישראל שיתף את התלמידים בעולמו ובהשקפת חייו‪ ,‬אשר כוללת התמודדויות‬
‫רבות‪ ,‬הצבת והשגת הישגים רבים למרות המגבלה‪ ,‬החיים ביומיום תוך היעזרות בכלב נחייה‪ .‬התלמידים הקשיבו בעניין רב ושאלו שאלות רבות על אופן ההתמודדות עם הלקות‪.‬‬
‫שגרת החיים בית הספר וימים אלה מזמנים עבורנו עיסוק בערכים חשובים של כבוד האדם‪ ,‬קבלה‪ ,‬התחשבות‪ ,‬שוויון‪ ,‬עזרה הדדית והכלה‪.‬‬
‫תודה רבה לצוות המוביל של הנושא‪ :‬איריס סגל‪ ,‬ענת‪ ,‬ניקול‪ ,‬חני‪ ,‬קרן ואפרת‪.‬‬
‫איתור תלמידים לפתיחת כיתה לילדים עם ‪CP‬‬
‫בית הספר "פלגים" שבקיבוץ הזורע פתח את ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ז עבור תלמידים עם שיתוק מוחין העולים לכיתה א' ומתאימים לשילוב לימודי וחברתי‪.‬‬

‫כיתה לתלמידים עם שיתוק מוחין אשר משתלבים בכיתות הלימוד של בית הספר בהתאם ליכולותיהם הלימודיות‪ ,‬הרגשיות והקוגנטיביות‪ .‬לכל תלמיד מותאמת מערכת לימודים‬
‫אישית הכוללת שעות לימוד (על פי מקצועות הליבה)‪ ,‬טיפולים פרא רפואיים כגון‪ :‬פיזיותרפיה‪ ,‬ריפוי בעיסוק‪ ,‬חינוך גופני טיפולי‪ ,‬טיפול רגשי‪ ,‬קלינאית תקשורת ופרוייקטים‬

‫מיוחדים כגון אתגרים‪ ,‬כישורי חיים‪ ,‬טיולים ועוד‪.‬‬
‫אנו זקוקים לעזרתכם באיתור תלמידים לשנת הלימודים הבאה‪ .‬צרו קשר עם מנהלת ביה"ס‪ ,‬או מחנכת הכיתה איריס במספר ‪.052-2814690‬‬
‫בברכה‪ ,‬הדס ורהפטיג מנהלת ביה"ס "פלגים"‬

‫מגידון | אפריל ‪15 2016‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20