Page 14 - מגידון - אפריל 2016
P. 14
‫חינוך‬

‫נחנך מרכז למיומנויות למידה וכישורי חיים‬
‫מרכז למיומנויות למידה וכישורי חיים ע"ש טובה ויקר‪ ,‬נחנך בתיכון מגידו‬

‫טובה ויקר‪ ,‬בני משפחתה ומשלחת חברים‪ ,‬הגיעו לארץ לטקס גזירת הסרט למרכז החדש‪.‬‬
‫את פני המשלחת המכובדת קיבלו ראש המועצה איציק חולבסקי‪ ,‬מנכ"ל המועצה אברהם‬
‫אזולאי‪ ,‬מנהלת החינוך קרין שטרן‪ ,‬מנהלת התיכון לירון זכאי‪ ,‬נציג קק"ל זאב קדם‪ ,‬חבריה‬
‫של טובה מקיבוצי רמת השופט ועין השופט‪ ,‬מתכנני המבנה אליאב פרייס ודלית לוי‬

‫וצוותי חינוך מתיכון מגידו‪.‬‬
‫טובה ויקר נולדה באירופה אחרי מלחמת העולם השנייה‪ ,‬עלתה עם משפחתה לארץ‪ ,‬שהתה‬
‫זמן מה במרכז קליטה של הסוכנות היהודית ונשלחה לקיבוץ רמת השופט‪ ,‬שם אומצה על‬

‫ידי בני משפחת חנה (ז"ל) ודוד שטייגמן (יבדל"א)‪ ,‬שסייעו לה להפוך לאישה שהיא כיום‪.‬‬
‫לאחר שירותה הצבאי טובה השתקעה בווינפג מניטובה‪ ,‬קנדה‪ ,‬עם לארי בעלה והקימה‬

‫משפחה עניפה‪.‬‬
‫טובה אישה חזקה וגאה‪ ,‬שמעריכה עצמאות וחיי משפחה וקהילה‪ ,‬נהנית מדברים פשוטים‬

‫ומשתוקקת להעניק בחזרה לכל האנשים שסייעו לה לאורך הדרך‪.‬‬
‫יחד עם בעלה וילדיה החליטה להקדיש את המרכז לרכישת מיומנויות למידה וכישורי‬

‫חיים‪ ,‬שאת הכסף להקמתו תרמה‪ ,‬לטובת מי שזקוק לו‪ ,‬כדי לשגשג בעולם‪.‬‬
‫התרומה הנדיבה של המשפחה בסיוע קק"ל‪ ,‬מקדמת‪ ,‬מלבד מרכז זה‪ ,‬מבנה לחינוך מיוחד‪,‬‬
‫הנמצא בימים אלה לקראת סיום שיפוצו ומיד אחרי פסח עם סיום הבנייה‪ ,‬תחל הפעילות‬
‫בו‪ .‬עוד תרמו בני הזוג ויקר‪ ,‬ציוד למבנה אמניות‪ ,‬הכולל אודיטוריום רחב ידיים‪ ,‬שנפתח‬

‫בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לשימוש תיכון מגידו‪.‬‬
‫לירון זכאי ‪ -‬מנהלת תיכון מגידו‪" :‬שיפוץ הכיתות מאפשר לנו רווחה גדולה והתאמת מבנים למאה ה‪ .21 -‬מבנים שנבנו בשנות ה‪ 50 -‬של המאה הקודמת‪ ,‬זכו לשיפוץ מקיף של‬
‫תשתיות ובכך מאפשרים לחניכים שלנו לזכות בסביבת למידה הולמת וראויה‪ .‬בקרוב יושלם בכספי התרומה שיפוץ של מבנה נוסף‪ ,‬אשר ישמש כמרכז למידה‪ ,‬בו יערכו שיעורים‬

‫פרטניים ובקבוצות לימוד קטנות‪.‬‬
‫ברצוני להודות לאיציק פלג מעין השופט‪ ,‬שיצר את הקשר בין קק"ל לבית הספר ובכך איפשר לנו להציע את ההצעה בה בחרו התורמים בהקמת מרכז לימוד על שם טובה ויקר‪.‬‬
‫בני הזוג ויקר‪ ,‬טובה ולארי‪ ,‬הגיעו ארצה פעמיים בשנה האחרונה והגעתם לאזור אפשרה את חידוש הקשר עם בני קבוצתה מרמת השופט‪ .‬תודה מיוחדת לרימונה דנגור שסייעה‬

‫לנו לחבר ולקשר לאורך הדרך"‪.‬‬

‫אריות מגידו במקום השני בארץ‬

‫כמידי שנה‪ ,‬נערכת תחרות ארצית של רובוטיקה מבית היוצר של ‪ ,First‬בה משתתפים בתי ספר שונים מכל רחבי הארץ‬

‫תחרות ה ‪ First‬היא תחרות בניית רובוטים‪ .‬בכל שנה מקבלות הקבוצות משימה חדשה ובמשך כשישה שבועות נדרשים החניכים יחד עם המנטורים‪ ,‬גיל צור‪ ,‬עודד שגיא‪ ,‬עידו שמיר‪,‬‬
‫אבישי מנדלבאום‪ ,‬ירון אגאיוף‪ ,‬אריק שפיצר‪ ,‬נורית מנדלבאום‪ ,‬עומרי פישביין ‪ ,‬גדעון הוברמן‬
‫ונסים לוי‪ ,‬לתכנן‪ ,‬לבנות‪ ,‬לתכנת ולהפעיל רובוט ממש במו ידיהם‪ ,‬במטרה לענות על צרכי אותה‬

‫משימה‪ .‬השנה השתתפו בתחרות ‪ 64‬קבוצות מכל הארץ בשכבת י' ‪-‬יב'‪.‬‬
‫בבית ספר מגידו קיימת קבוצת ‪ FRC‬בשיתוף מפעל תמה (תעשיות משמר העמק)‪ .‬הקבוצה‬
‫עבדה יומם וליל בכדי להשלים את האתגר אשר ניצב לפניה ובכדי לקרב את החניכים אל‬

‫התעשייה‪ ,‬המדע והטכנולוגיה‪.‬‬
‫תחרות ‪ First‬התקיימה במשך ‪ 3‬ימים‪ ,‬באיצטדיון "מנורה‪-‬מבטחים" ביד אליהו בתל אביב‪ .‬זו‬
‫השנה הרביעית‪ ,‬שקבוצת הרובוטים של אריות מגידו‪ ,‬חניכים‪ ,‬מנטורים‪ ,‬הורים וספונסרים‪,‬‬

‫משתתפת בתחרות הרובוטיקה הארצית‪.‬‬
‫קבוצת " ‪ " 5038 Megido Lions‬הייתה הברית השנייה מבין הבריתות‪ .‬הקבוצות השותפות‬

‫לברית שלנו הם‪ thunderbolts1937 :‬מכבים רעות ו ‪ elysium2630 -‬רופין‪.‬‬
‫המשחק מתחלק לשני חלקים‪ ,‬שלב אוטונומי‪ 15 - ,‬שניות‪ ,‬בו הרובוטים נעים רק על ידי תוכנה‬
‫אשר כתבו התלמידים‪ ,‬ושלב הפעלה‪ ,‬כ ‪ 2‬דקות‪ ,‬בו הרובוט נשלט על ידי נהגים באמצעות‬
‫שלטים‪ .‬מטרת המשחק השנה הייתה" משחקי אבירים" כיבוש טירה‪ .‬המשימה מורכבת מאד‪,‬‬
‫על מנת לכבוש את הטירה‪ ,‬היה צריך לחצות חמישה קווי הגנה (מכשולים) ולקלוע שמונה‬

‫כדורים לטירה ובסוף להיתלות על הטירה‪ .‬ברית זו הגיעה עד לשלב הגמר וסיימנו את התחרות כאמור‪ ,‬במקום השני המכובד‪.‬‬
‫הספונסרים של הקבוצה הם תמ"ה‪ ,‬מועצה אזורית מגידו‪ ,‬בית הספר תיכון מגידו‪ ,‬אילן את גביש‪ ,‬אביגדור תעשיות‪ ,‬פלסטופיל הזורע‪ ,‬עין השופט ופלקסטרוניקס ולכולם מגיעה תודה‪.‬‬

‫שבוע ירושלים בשיטת הנושאים‬

‫השבוע נפתח בטקס חגיגי והסתיים בשירה בציבור‪ .‬במהלך השבוע הילדים למדו בקבוצות רב גילאיות‬
‫ועברו בתחנות שונות ומגוונות‪ .‬מרכזי הלמידה הופעלו בשתי שכבות גיל – שכבה צעירה (כיתות א' – ג')‬

‫ושכבה בוגרת (כיתות ד' – ו')‬

‫הכותל‬
‫למדנו על הכותל בדרך חווייתית‪ .‬יצאנו מתוך עולמם של הילדים והם סיפרו על חוויותיהם מביקורם בכותל‪ .‬לאחר מכן‬
‫למדנו דרך הרכבת פאזל וחידון על הרקע ההיסטורי לכותל ‪ -‬באיזו תקופה נבנה? היכן הוא נמצא? על ידי מי נבנה? למה‬
‫שימש? מדוע הוא נחשב למקום קדוש עבור יהודים רבים ומה נוהגים לעשות בו? צפינו גם בנעשה בכותל בזמן אמת‬
‫והילדים מאוד התרגשו מאפשרות זו‪ .‬לבסוף בנינו כותל משלנו‪ .‬הילדים כתבו משאלות על פתק‪ ,‬כל ילד קיבל קופסה‬
‫אותה דימינו לאבן והכניס לתוכה את המשאלה שלו‪ .‬לאחר מכן‪ ,‬ציפינו את הקופסה בעיסת נייר ובציורים שהילדים‬

‫הכינו והנחנו את כל ה"לבנים" שלנו יחד להתייבש‪ .‬כל יום הוספנו עוד נדבך‪ .‬היה דביק ומאוד מהנה!‬

‫חגית בן דרור – שכבה צעירה‬

‫‪ 14‬מגידון | אפריל ‪2016‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19