Page 3 - מגידון - פברואר 2016
P. 3
‫במועצה‬

‫תאונת דרכים חמישית בכביש הדמים ‪ 66‬בשבוע אחד‬

‫תוך פחות משבוע אירעה תאונה חמישית‪ ,‬הכוללת פצועים‪ ,‬בכביש ‪ ,66‬שגבה בשנים האחרונות יותר מ ‪ -40‬הרוגים ויותר מ ‪ 1,000 -‬פצועים‪,‬‬
‫במאות תאונות דרכים שנגרמות עקב מצבו של הכביש‪ .‬ראש מועצת מגידו‪" :‬ללא שידרוג דחוף של הכביש יהרגו לשווא עוד עשרות אנשים"‬

‫‪4.2‬‬ ‫ביום ראשון בהפרש של שעות ספורות התרחשו שתי תאונות דרכים‬
‫בכביש ‪ ,66‬זאת לאחר שבשבוע שעבר כבר אירעה תאונה לאורך אותו‬
‫‪31.1‬‬ ‫כביש‪ .‬הפעם זה נגמר בפצועים בדרגות שונות של פציעה ולא שוב‬

‫לרשויות המדינה יש תרוץ קבוע למספר ההולך וגובר של תאונות והוא הגורם האנושי‪ ,‬נהיגה בלתי‬ ‫בקורבנות בנפש‪ ,‬כפי שקרה בתאונות קודמות‪.‬‬
‫אחראית‪ ,‬שיקול דעת לא נכון ועיסוק בדברים שמסיחים את הדעת מהנהיגה‪ .‬אין ספק שאלה גורמים‬ ‫כביש ‪ 66‬נחשב כאחד מהמסוכנים בישראל‪ ,‬וכמעט מידי שבוע מתרחשות‬
‫משמעותיים בחלק ניכר מהתאונות‪ .‬אולם‪ ,‬ההתעלמות מאיכות התשתיות ושיפור מצב הכבישים לא יכולה‬ ‫בו תאונות בדרגות בחומרות שונות‪ .‬בעשור האחרון‪ ,‬הכביש היה מיועד‬

‫להימשך ולהיות גורם שמטאטאים מתחת לשטיח‪.‬‬ ‫לשידרוג לשני נתיבים‪ ,‬אך בכל פעם נדחה פיתוחו בתירוצים שונים‪.‬‬
‫כביש ‪ 66‬הוא דוגמא קלאסית לזלזול מתמשך‪ ,‬אטימות שלטונית‪ ,‬חוסר אחריות משווע של נבחרי הציבור‪,‬‬ ‫המועצה ביחד עם מטה מאבק של תושבי האזור‪ ,‬מנהלת מאבק ציבורי‬
‫רחב היקף לקראת הכנסת הכביש לתוכנית החומש של משרד התחבורה‪,‬‬
‫לכביש שמהווה איום מוחשי לכל נוסע ונוסעת"‪ ,‬אומר חולבסקי‪.‬‬ ‫אשר תושלם בחודשים הקרובים‪ .‬לצורך המאבק נשכרו מיטב היועצים‪,‬‬
‫מטה המאבק האזורי‪ ,‬הפועל בהנהגת המועצה‪ ,‬נחוש לשנות את גורל הנוסעים בכביש‪ .‬בחודשים הקרובים‬
‫יוחלט אם הכביש ייכנס לתוכנית החומש הבאה של משרד התחבורה או ששוב יימצאו התירוצים למה לא‬ ‫אשר עמלים על השקת קמפיין רחב היקף‪.‬‬
‫"זהו מחדל מתמשך שאסור להמשיך ולהשלים עם קיומו"‪ ,‬אומר איציק‬
‫עכשיו ובכך יונצח מצבו הבלתי נסבל של הכביש!‬ ‫חולבסקי‪ ,‬ראש המועצה‪" ,‬הכביש מסוכן לציבור הנוסעים בו‪ ,‬פוגע בחיים‬
‫כביש ‪ 66‬חייב להפוך לכביש דו מסלולי‪ ,‬עם אמצעי בטיחות מתקדמים ושילוב כניסות ויציאות מסודרות‬ ‫התקינים של יישובי האזור ומסכל את תוכניות הפיתוח של המועצה‬
‫בתחומי התיירות והכלכלה‪ .‬אנו לא נשלים עם עוד דחייה בשידרוג הכביש‬
‫ובטוחות ליישובים שלאורכו‪.‬‬ ‫והפיכתו לבטוח לציבור הנוסעים‪ .‬רק בעשור האחרון גבה כביש ‪ 66‬מחיר‬
‫בשנים האחרונות הוספו לכביש עוד ועוד "אמצעי בטיחות"‪ .‬בכל פעם שאסון גדול התרחש קמו המתכננים‬ ‫כבד מנשוא של כ ‪ 40 -‬הרוגים וכ ‪ 800 -‬פצועים‪ .‬ניאבק עד שתובטח‬
‫והוסיפו עוד טלאי לכביש הדמים‪ .‬טלאי ועוד טלאי עד שהכביש הפך למסוכן אף יותר‪ ,‬הוקמו גדרות‬ ‫הכללתו בתוכנית החומש הקרובה‪ .‬אי הכללתו בתוכנית תביא למותם של‬
‫הפרדה‪ ,‬שמסתירות את שדה הראייה‪ ,‬צמתים שלא מאפשרים השתלבות בטוחה‪ ,‬שוליים צרים שלא‬ ‫עשרות ולמאות פצועים נוספים שמרביתם יהיו מעורבים בתאונות עקב‬
‫מאפשרים עצירה במקרה חירום ועוד‪ .‬כל אלה הפכו את הכביש לנתיב נסיעה בלתי סלחני לכל מי שעולה‬
‫מצבו הלקוי של הכביש‪.‬‬
‫עליו‪ .‬כל טעות אנוש‪ ,‬ולו הקטנה ביותר‪ ,‬מובילה לתאונה קטלנית‪.‬‬
‫"אנו רואים בכביש איום אסטרטגי על איכות החיים במועצה‪ .‬בכביש זה נוסעים ילדינו לבתי הספר‬ ‫‪7.2‬‬
‫ולחוגים‪ ,‬תושבינו יוצאים לעבודה ולמוקדי הקניות והפנאי אורחינו נוסעים בכביש הזה בדרכם לבקר‬
‫אותנו‪ ,‬מפעלים לא יכולים להתרחב‪ ,‬ישובים לא יכולים לתכנן הרחבות ואתרי התיירות נפגעים עקב‬

‫הסכנות של הכביש‪.‬‬

‫אנו במאבק על החיים שלנו‪ .‬הצטרפו אלינו לפעילות הציבורית שאנו מתכננים בשבועות ובחודשים הקרובים" ‪ ,‬קורא חולבסקי לתושבים‪.‬‬

‫אנו קוראים לציבור הרחב להצטרף אלינו להפגנת מחאה על מצב הכביש‬

‫ביום ראשון‪ 14.2 ,‬בשעה ‪ 14:30‬בצומת מדרך עוז‬

‫החיבור הטבעי של קק"ל עם‬
‫המועצה‬

‫ראש המועצה איציק חולבסקי נפגש עם יו"ר קק"ל לשיחה מקיפה על חזון המועצה והמרחב‬
‫הביוספרי‬

‫דני עטר‪ ,‬יו"ר קק"ל‪ ,‬שמע מפי חולבסקי עלל חזון הפיתוח הכלכלי של המועצה – במרחב צומת מגידו‪,‬‬
‫צומת אליקים אזור התעשייה מבוא כרמל‪ ,‬מתחם המועצה ואולם התרבות והכנסים האזורי וכן את חזון‬

‫הפיתוח החינוכי‪-‬תרבותי‪-‬קהילתי של המועצה בג'וערה‪ ,‬מתחם " רעות" ושביל המרובע‪.‬‬
‫דני עטר‪ ,‬יו"ר קק"ל הדגיש את החיבור והשותפות הטבעיים והעמוקים של קק"ל עם המועצה והמרחב‬
‫הביוספרי וכן ציין כי התרשם מאד מהחזון ומתוכניות הפעולה של המועצה והבטיח שיתוף פעולה‪,‬‬

‫מעורבות וסיוע של קק"ל במגוון פרויקטים‪.‬‬

‫מגידון | פברואר ‪3 2016‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8