Page 16 - מגידון - פברואר 2016
P. 16
‫חינוך‬

‫יום פתוח בקשת התקווה‬

‫בבית חינוך קשת התקווה‪ ,‬אשר זכה השנה בפרס חינוך ארצי על פעילותו ברוח החינוך הביוספרי ושילוב אוכלוסיות דתיות‪,‬‬
‫מסורתיות וחילוניות‪ ,‬התקיים פתוח להורים‬

‫ביום הפתוח השתתפו היועץ האירגוני של צו פיוס– אסף הירשפלד‪ ,‬המלוות הפדגוגיות של צו‬
‫פיוס – יהודית והמכון לחינוך דמוקרטי –שרון שמעוני‪ ,‬מנכ"ל המועצה ‪ -‬אברהם אזולאי‪ ,‬מנהלת‬
‫מח' החינוך ‪ -‬קרין שטרן‪ ,‬הורי ביה"ס‪ ,‬והורי התלמידים העולים לכיתה א' בשנת הלימודים תשע"ז‪.‬‬
‫היום נפתח בהופעה של מקהלת בית הספר ומופע נגינה בכינורות‪ ,‬בניצוחה של המורה נועה‪ ,‬לאחר‬
‫מכן נערכה היכרות עם תפיסת החינוך הביוספרי והמשלב בבית הספר‪ .‬ההורים ביקרו בשיעורים‬
‫הפתוחים‪ ,‬בכיתות השונות‪ ,‬בהם באה לביטוי הוראה אחרת‪ ,‬חוויתית‪ .‬במרחבי למידה שונים ורב‬
‫גילאים‪ ,‬בהם נחשפו להוראה בשיטת הנושאים ‪ -‬נושא המשפחה‪ .‬כמן כן פגשו ההורים מסיבת‬
‫אותיות‪ ,‬הוראת פרשת שבוע בראי ביוספרי‪ ,‬הוראה חוויתית בחשבון ‪ -‬הכנת דיאגרמות מאיסוף נתוני‬

‫האורחים שהגיעו ליום הפתוח‪ ,‬פעילות ניטור עצים ועוד‪.‬‬

‫הורי בית החינוך הביעו את שמחתם וגאוותם בבית החינוך ובהתהליכים החינוכיים שבית הספר עבר‪.‬‬
‫"מנהלת בית הספר מקבלת את כל תלמידי בית הספר מידי יום ביומו בשער בית הספר ועובדה זו‬
‫מקרינה על כל היום"‪ ,‬אמר לי ואן ספיר‪ ,‬אבא לשני ילדים מקיבוץ גלעד‪" ,‬להיות הורה אצלנו זה להיות‬
‫שותף בקהילה מיוחדת‪ ,‬המכילה תפיסות עולם שונות‪ .‬קהילה הנקבצת יחד‪ ,‬ויש בה מקום לשותפות‬
‫ולהובלת תהליכים ומהלכים חינוכיים‪ ,‬ביחד עם מנהלת בית הספר‪ ,‬סגל ההוראה וההורים‪ .‬חינוך‬
‫ביוספרי זה לא רק לטייל בשמורה‪ .‬זה להכיר את הסביבה והאנשים במקום מגוריהם ואת זה עושים‬

‫פה"‪.‬‬
‫מיתר המר‪ ,‬אמא מרמת השופט‪ ,‬הוסיפה‪" ,‬בבית הספר יש יחס אישי‪ .‬רואים את הילד‪ .‬קיימת הקשבה‬
‫ופתיחות בכל הרמות‪ ,‬מהתלמידים‪ ,‬המורים ועד מנהלת בית הספר‪ .‬יש לנו הרגשת שייכות‪ .‬בנינו יחד‬

‫קהילה‪ .‬אני שמחה להכניס ילד נוסף למערכת החינוך בקשת התקווה"‪.‬‬

‫ליצירת קשר‪ ,‬והיכרות עם בית החינוך ניתן לפנות ישירות למנהלת‪:‬‬
‫סמדר עקרי ‪0508788001 -‬‬

‫מועצת נוער רשותית נפגשה עם בעלי תפקידים במועצה‬

‫במסגרת יום חילופי שלטון‪ ,‬באו חברי מועצת הנוער הרשותית למועצה ללמוד ולהכיר לעומק תפקידים במועצה‬

‫בחלק השני של היום הצטרפו בני הנוער לבעלי התפקידים‪ ,‬ללמוד מקרוב על עיסוקיהם‬
‫בתחום ניהולם‪.‬‬

‫עמית דיין‪ ,‬כיתה י'‪ ,‬מקיבוץ מגידו‪ ,‬התלווה לשולחנו של מבקר המועצה שלמה בוז'י‪" :‬ראיתי‬
‫איך התקציבים ותחומי האחריות של המועצה מגיעים לכל המוסדות‪ ,‬רואים מה מצופה‬
‫מהם‪ .‬אני מתרשם שהמועצה עובדת כמערכת אחת עם היישובים‪ ,‬ברשת גדולה ופועלים‬

‫ביחד בסינכרון אחד עם השני‪ .‬למדתי רבות ביום זה"‪.‬‬
‫רון קריספין (סגנית יו"ר מועצת נוער רשותית) כיתה י'‪ ,‬מקיבוץ מגידו‪" :‬אני חושבת שנפתחו‬

‫לנו העיניים לדברים חודשים‪ ,‬אני נחשפתי לדרך שעובר בעל תפקיד ולמדתי המון"‪.‬‬
‫ארד ידומי כיתה יא'‪ ,‬ממושב אליקים‪ ,‬שהתלווה לנועה גופר‪ ,‬מנהלת מחלקת ליווי יישובים‪:‬‬
‫"הבנתי את ההתנהלות של היישובים ביחד עם המועצה‪ ,‬בני הנוער יכולים לשנות ולעזור‬

‫ביישובים‪ ,‬לשפר‪ ,‬לשפץ ולהשפיע על המערכות בקהילה"‪.‬‬
‫מסרה‪ :‬לידור עזרא‪ ,‬כיתה י'‪ ,‬ממושב מדרך עוז‪ ,‬דוברת מועצת נוער רשותית‪ ,‬שהצטרפה‬

‫ליעל ברניר ‪ -‬דוברת מועצת מגידו‪.‬‬

‫יום חילופי שלטון הינו פרי יוזמה מבורכת של מועצת התלמידים והנוער הארצית‪,‬‬
‫הפועלות בחסות מינהל חברה ונוער במשרד החינוך‪.‬‬

‫יום זה מהווה שיא של תהליך חינוכי ערכי ודמוקרטי‪ ,‬במהלכו נציגי הנוער נפגשים‬
‫עם קובעי המדיניות‪ ,‬כדי להכיר את מהות תפקידי הניהול שלהם ולהתנסות בתהליך‬
‫קבלת ההחלטות‪ .‬יום זה מקרב את בני הנוער הנבחרים אל מקבלי ההחלטות ומהווה‬
‫התחלה של דיאלוג ופעילות משותפת בין נציגי הנוער הנבחרים לבין בעלי תפקידים‬

‫מובילים ברשות‪.‬‬
‫בני הנוער הגיעו למועצה בט"ו בשבט‪ ,‬עם שי ברכה ועציץ‪ ,‬אותם חילקו לבעלי‬

‫התפקידים‪.‬‬
‫בחלקו הראשון של המפגש הצטרפו בני הנוער לישיבת פורום מנכ"ל‪ ,‬אליו הצטרף‬

‫ראש המועצה – איציק חולבסקי ובעלי תפקידים נוספים‪.‬‬
‫ראש המועצה ברך את האורחים‪ ,‬סיפר להםעל המאבקים אותם מנהלת המועצה‬
‫בימים אלה‪ :‬מאבק כבישים ‪ 66‬ו‪ ,672‬מאבק כנגד שדה תעופה בעמק יזרעאל ושמירה‬
‫על השטחים הפתוחים‪ ,‬במיוחד בחודשים הקרובים‪ ,‬בהם מטיילים רבים מגיעים‬
‫לאזור‪ .‬חולבסקי קרא לבני הנוער להצטרף אל תושבי מגידו ולהיות נוכחים באירועים‬

‫שהמועצה מארגנת במסגרת המאבקים הציבוריים‪.‬‬

‫‪ 16‬מגידון | פברואר ‪2016‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20