Page 14 - מגידון - פברואר 2016
P. 14
‫חינוך‬

‫ט"ו בשבט בפלגים‬

‫את הלמידה בנושא טו בשבט פתחנו בפעילות של ניידת חינוכית קק"ל‪ .‬התלמידים חוו מגוון פעילויות‬
‫בנושא טבע‪ ,‬סביבה וציונות‪ .‬בפעילויות שולבו משחקים‪ ,‬חידונים‪ ,‬וחומרים מגוונים המתאימים ללמידה‬

‫חווייתית ומשמעותית‪.‬‬
‫למידה במרחב הביוספרי – כחלק מיחידת הלימוד‪ ,‬ניטור עצים במרחב הביוספרי‪ ,‬ערכו תלמידי כיתה‬
‫ו‪ 2‬ו‪ -‬ד‪ 2‬תצפית על עצים הגדלים בסביבת בית הספר וחקרו אותם‪ .‬כל קבוצת תלמידים חקרה עץ‬
‫אחר באמצעות תצפית ובאיסוף מידע בעזרת הטבלתים‪ .‬לאחר החקר התלמידים הכינו חידה על העץ‬
‫אותו חקרו‪ .‬החידות עם התמונות מכל עץ מוצגות בספריית ביה"ס להנאתם של תלמידי פלגים‪ .‬תודה‬

‫למחנכות על התהליך‪ ,‬ענבל ארזי והדס רענן‪.‬‬
‫נטיעות – תלמידי שכבה ב' ותלמידי קרן אור יצאו לנטיעות ביער גבעת עוז‪ ,‬בהובלת קק"ל‪ ,‬בשיתוף‬

‫תלמידי שכבה י' מתיכון מגידו וקבוצת תלמידים מבית ספר מעלה עירון‪.‬‬

‫מגידו רשות מצטיינת בניהול עצמי‬
‫לשנת ‪2015‬‬

‫אתי סאסי ‪ -‬ראש מנהלת ניהול עצמי במשרד החינוך‪ ,‬הודיעה לראש הרשות איציק‬
‫חולבסקי ולמנהלת מחלקת החינוך קרין שטרן‪ ,‬כי מועצת מגידו נבחרה לרשות מצטיינת‬

‫בניהול עצמי לשנת ‪2015‬‬
‫מתוך מכתבה של סאסי‪:‬‬

‫"מעבר בתי הספר לניהול עצמי מעניק אוטונומיה ומרחב גמישות פדגוגית‪ ,‬ניהולית ותקציבית‪,‬‬
‫גדולה יותר לבתי הספר‪ .‬אנו שמחים לבשר כי מגידו נבחרה כרשות מצטיינת בניהול עצמי לשנת‬
‫‪ 2015‬וזאת לאור התנהלות טובה של הרשות ובתי הספר בפן הכלכלי תפעולי‪ ,‬לרבות העברה‬
‫סדירה של סל התלמיד‪ ,‬דיווחים סדירים של בתי הספר והמלצתה של הממונה לניהול עצמי‬

‫במחוז‪ .‬אנו מאחלים לכם שתמשיכו לראות ברכה בעמלכם ולהשביח את החינוך בבתי הספר"‪.‬‬
‫קרין שטרן מנהלת מחלקת החינוך של המועצה‪" :‬ליאת אורן ‪ -‬חשבת מחלקת החינוך מלווה את‬
‫תהליך נניהול העצמי של בתי הספר היסודיים מראשיתו‪ ,‬במקצועיות‪ ,‬ביסודיות‪ ,‬מול כל הגורמים‪,‬‬
‫מקפידה על הנהלים והכללים‪ .‬בזכות זאת‪ ,‬ובזכות שיתופי פעולה של בתי הספר והמועצה‪ ,‬נבחרנו‬

‫כרשות מצטיינת"‪.‬‬

‫בין הדומה לשונה‬

‫שתי חברות נעורים תוססות וצעירות לנצח‪ ,‬פעילות במועצה‪ .‬שומריה‪ ,‬בקיבוץ משמר העמק ובאחריותו; רעות‪ ,‬בקמפוס החינוך האזורי‪ ,‬באחריות המועצה‪.‬‬
‫נפגשנו לשיחה משותפת‪ ,‬רכזי שני המוסדות החינוכיים‪ ,‬עופר מירסקי‪ ,‬רכז שומריה ויואל וירבה‪ ,‬רכז רעות‪ ,‬לבדוק מה חדש ומה מתחדש‪ ,‬מה אפשר ללמוד זה מזה‪,‬‬

‫ואילו שיתופי פעולה רצויים לנו‬

‫עופר‪ :‬יואל‪ ,‬נכנסת לתפקיד לא מזמן‪ .‬מה מצאת ברעות?‬
‫יואל‪" :‬הופתעתי לטובה מעומק ואיכות העבודה החינוכית שמתבצעת ברעות‪ ,‬ושמחתי לראות שהחניכים מרגישים מחוברים למקום‪ ,‬אוהבים את רעות ולוקחים אחריות על הנעשה בה‪.‬‬

‫מהבחינה הארגונית יש עוד מה לעשות על מנת לייצב את המערכת‪ ,‬ונדרשים‬
‫משאבים נוספים‪ ,‬ואני שמח שגם בהנהלת המועצה מבינים את זה ומתכוונים‬

‫להשתתף בפיתוח המקום"‪.‬‬
‫עופר‪ :‬מה קורה ברעות? מה שגרת הפעילות?‬
‫יואל‪" :‬הפעילות ברעות מתבצעת בשלושה צירים עיקריים‪ .‬הראשון‪ :‬הקבוצה‬
‫החינוכית‪ .‬ברעות ‪ 6‬קבוצות פעילות‪ ,‬בשכבות ז'‪-‬יב'‪ ,‬ולכל שכבה שני מחנכים‬
‫בוגרים‪ ,‬המלווים אותה לאורך השנה‪ ,‬בזמנים הקבועים‪ ,‬ובפרוייקטים מיוחדים‬
‫שהקבוצה לוקחת על עצמה‪ .‬הציר השני‪ :‬קבוצות עניין רב‪-‬גילאיות‪ .‬החניכים בוחרים‬
‫ענף או ועדה בו הם יכולים להעמיק‪ ,‬ליצור ולהתבטא והן מהוות גם מסגרות חברתיות‬
‫משמעותיות‪ .‬את הוועדות והענפים מובילה קבוצת ארז (י"א)‪ .‬בנוסף לוועדות‬
‫ולענפים‪ ,‬קיימים פורומים דמוקרטיים‪ ,‬בהובלת חניכי דקל (י"ב)‪ ,‬בהם מתקבלות‬
‫החלטות הנוגעות לאופן הפעילות ברעות‪ ,‬לחשיבה על אופי המקום‪ ,‬ולהתמודדות‬
‫עם אתגרים שונים‪ .‬הציר השלישי הוא פעילות משותפת לכל רעות‪ ,‬כמו ערבי תרבות‪,‬‬

‫אליפויות ספורט‪ ,‬טיולים וכו'‪.‬‬
‫זמני הפעילות הקבועים שלנו הם בימים ב'‪ ,‬ד' אחרי בית ספר ועד ‪ ,18:00‬ובימים‬
‫חמישי ושישי בערב‪ .‬בנוסף לזה‪ ,‬פעילות בלתי‪-‬שגרתית היא דבר שבשגרה‪ ,‬ולמעשה‬

‫בדרך כלל בכל ימי השבוע יש חבר'ה שמגיעים להיות ולעשות"‪.‬‬

‫‪ 14‬מגידון | פברואר ‪2016‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19