Page 5 - מגידון - ינואר 2016
P. 5
‫במועצה‬

‫אברהם הזמין את קרין שטרן – מנהלת מחלקת החינוך במועצה‪ ,‬לשאת דברים‪ ,‬לברך את כל‬
‫העושים במלאכה‪ ,‬ולהודות לכל השותפים‪ ,‬לכל המאמינים‪ ,‬בדרך‪" .‬אנחנו מבינים שאנחנו חלק‬
‫מתפיסה אקולוגית אחת גדולה‪ ,‬שבה מתקיימים יחסי גומלין בין אדם לסביבה‪ ,‬אדם לאדם‪,‬‬
‫מערכת למערכת‪ .‬התוכנית שלנו"‪ ,‬מדגישה קרין‪" ,‬מבוססת על עקרונות תוכן ועקרונות‬
‫אופן"‪ .‬יפעת שרון הקרינה והסבירה בפני הנוכחים מצגת‪" .‬הנושא החשוב והמרכזי בתוכנית"‪,‬‬
‫אומרת יפעת‪" ,‬הוא ההטמעה ואותה אנו יכולים לקדם‪ ,‬כי התוכנית שלנו לא נעשתה יש מאין‪,‬‬
‫כי אם יש מיש‪ .‬בכל אחד מבתי הספר כבר נעשו דברים בתחום הזה בעבר ועתה לא נותר‬

‫אלא להתאים ולשלב בין המוכר לבין החדש‪ ,‬המובנה"‪.‬‬
‫דר' אורנה שמחון פתחה את דבריה בהתרגשות‪ ,‬בציטוט מתוך שירו של עלי מוהר‪" ,‬שיעור‬
‫מולדת"‪ ,‬במטרה להדגיש את הרצון‪ ,‬החשיבות והצורך‪ ,‬להתחבר אל הטבע‪ .‬שמחון הדגישה‬
‫את מחוייבותה למהלך כולו‪ ,‬מראשיתו ואת הקשר המופלא בין כל העושים במלאכה‪''" .‬אתם‬
‫רשות פורצת דרך בתחום החינוך"‪ ,‬אמרה שמחון‪" ,‬יש כאן מערכת חינוך שעושה עבודה‬
‫מדהימה ומשובחת ומנהלים שאוהבים את מלאכת החינוך ומשקיעים בה אהבה רבה‪ ,‬כשהם‬
‫רואים בעשייתם דרך חיים‪ .‬הרשות משקיעה מאמצים ומשאבים רבים לקידום תלמידיה בכל‬
‫מערכות ומסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות‪ .‬המועצה מחזקת את החינוך הערכי‬
‫חברתי‪ ,‬מעצימה את ערכי הקיימות‪ ,‬השמירה על הטבע‪ ,‬המנהיגות הירוקה והחינוך לחיי‬
‫אדם בטבע הביוספרי‪ .‬כל זאת‪ ,‬לצד השקעה רבה בשיפור ההישגים הלימודיים‪ ,‬הערכיים‬
‫והחברתיים בבתי הספר‪ .‬רואים שאנשי החינוך שלכם אוהבים את המקום‪ ,‬קשורים וחשובה‬
‫לכם דרך חיים ושליחות‪ .‬אני מודה לכם על יום נהדר‪ .‬אני ידידת הרשות ואתם יכולים‬
‫לפנות אלי בכל עת"‪ .‬בדברי הסיכום שלה‪ ,‬אף הבטיחה שמחון להדק את קשרי העבודה בין‬

‫סטודנטים מאורנים לבתי הספר במועצה וכן להגדיל את תקן ההוראה בחווה האקולוגית‪.‬‬

‫פרופ' יערה בראון ורונית הראל‬

‫תלמידות בי"ס עומרים‬
‫איציק חולבסקי‪ ,‬ראש המועצה‪ ,‬פתח את דבריו בתודות לחנן ארז‪ ,‬ראש הרשות הקודם‪ ,‬אשר‬
‫בזמנו ותחת כהונתו קרם עור וגידים רעיון המרחב הביוספרי וקיבל את הדחיפה הנחוצה‬
‫להוצאת רעיון שכזה מן הכוח אל הפועל‪" .‬אני בטוח שתפיסת החינוך שבהטמעתה החלו בתי‬
‫הספר היסודיים שלנו מתחילת השנה‪ ,‬תהווה מודל לחיקוי ומופת חינוכי ממדרגה ראשונה בכל הארץ"‪ ,‬אמר חולבסקי‪" ,‬יש לנו מערכת חינוך מעולה‪ ,‬יש לנו תמיכה וסיוע מצוינים‬
‫של משרד החינוך ‪ -‬מחוז צפון‪ ,‬בהובלה מרשימה ביותר של דר' אורנה שמחון מנהלת המחוז‪ .‬יש לנו קהילות חזקות ביישובים‪ ,‬שהחינוך הוא במרכז עולמם‪ .‬ויש לנו תושבים‬
‫נפלאים‪ ,‬מעורבים ואכפתיים‪ .‬ומעכשיו יתווסף לכל אלה גם גיבוי וליווי אקדמי ברמה גבוהה ביותר של מכללת אורנים"‪ .‬חולבסקי הודה מקרב לב ושיבח את נשיאת מכללת אורנים‪,‬‬
‫פרופ' יערה בראון‪ ,‬על שהרימה את הכפפה והלכה ביחד עם רונית הראל‪ ,‬עובדת וחברת צוות‪ ,‬בדרך חדשנית‪ ,‬ייחודית וחדורת אמונה‪.‬‬
‫כן הודה חולבסקי בחום לפרופ' ספריאל‪ ,‬על המחוייבות‪ ,‬על הרמה המקצועית‪ ,‬שתמיד מושכת כלפי מעלה ולא מאפשרת ליפול בסדקים ועל הידע הרב שהעניק לכל השותפים‬

‫לאורך השנים‪.‬‬
‫פרופ' ספריאל אכן הרחיב בדבריו‪ ,‬כשהוא מנסה להבהיר לציבור השומעים במילים ובהדגמות פשוטות‪ ,‬את קו החיבור על פיו הסביבה אינה זקוקה באמת לאדם‪ ,‬על מנת להמשיך‬

‫להתקיים ואילו האדם זקוק מאוד לסביבה על מנת להמשיך להתקיים ולכן מחוייב לשומרה‪ ,‬לטפחה ולהגן עליה‪.‬‬
‫פרופ' יערה בראון‪ ,‬בעצמה בת קיבוץ‪ ,‬פתחה את דבריה בתודות לשותפים‪" .‬אורנים"‪ ,‬חשפה פרופ' בראון בפני הנוכחים‪" ,‬נוסדה כמרחב ביוספרי מבלי לדעת עדיין את השם הזה‬

‫וככזה היא מתנהלת עד היום‪ .‬השותפות המדהימה שראינו כאן‪ ,‬בין כל העושים במלאכה‪ ,‬היא הביספריות בהתגלמותה"‪.‬‬
‫רונית הראל דיברה על החלום‪" .‬לפני שנים‪ ,‬חלמתי שהמותג חינוך ביוספרי‪ ,‬על כל הידע החדש שהוא טומן בתוכו‪ ,‬יהפוך לנחוץ בכל העולם‪ .‬הבוקר"‪ ,‬היא מספרת‪" ,‬קיבלתי מייל‬

‫מענבל‪ ,‬מורה בפלגים‪ ,‬שכותבת לי‪' :‬לא האמנו ולא הבנו‪ .‬היום אני מבינה שיש לנו משהו חדש וייחודי ואיזה כיף ללמד ככה'‪ .‬וזה"‪ ,‬אומרת רונית‪" ,‬לב העניין‪ .‬הילדים‪ ,‬העשייה‪.‬‬
‫אני תושבת המועצה ואמא במועצה‪ ,‬רוצה תמיד להמשיך לחלום הכי רחוק שאפשר"‪.‬‬

‫מגידון | ינואר ‪5 2016‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10