Page 15 - מגידון - דצמבר 2015
P. 15
‫חינוך‬

‫אלעד תבור – הערכה מחוזית‬

‫אלעד תבור מורה ביחידה לקידום נוער מזה ‪ 7‬שנים‬

‫אלעד הינו בעל ידע רחב ונרחב בתחומי דעת אותם הוא מלמד וכן בעל ידע כללי עשיר‪ ,‬בו הוא משתמש‪ ,‬על מנת להעשיר‬
‫ולהעמיק את הנושאים הנלמדים‪ .‬לאלעד היכולת לחבר את החומר הנלמד להקשרים רלוונטיים לחייהם של הנערים ובכך להקל‬

‫עליהם את ההבנה‪.‬‬
‫רצונו העז להוביל את הנערים והנערות ולהצלחה ולמיצוי אישי‪ ,‬עומד בבסיס העבודה ובא לביטוי גם במתן שעות למידה‬

‫בהתנדבות‪ ,‬מעבר לשעות המוגדרות במשרה‪.‬‬
‫המוטו של אלעד הוא "חנוך לנער על פי דרכו"‪ .‬הוא מפתח אין ספור דרכים כדי להתאים את ההוראה שלו בהתאמה אישית לכל‬

‫אחת ואחד ואכן לכל ילד נבנית תוכנית אישית ייחודית המותאמת ליכולות ולחוזקות שלו‪.‬‬
‫בנוסף להיותו מורה תורם אלעד בתחום החברתי‪ ,‬הרגשי והערכי מיוזתמו‪ .‬כך לדוגמא ליווה מסעות לפולין‪ ,‬מסע ישראלי‪ ,‬הכניס‬

‫לביתו ולליבו נערים‪ ,‬תוך דאגה לכל צרכיהם‪ ,‬הרגשיים והפיזיים‪.‬‬
‫אלעד מלווה זו השנה הרביעית קבוצת נערים ונערות בתחום התרומה לקהילה‪ ,‬בשיקום ושימור אתר עין ריחנייה‪.‬‬
‫מידי שבוע הוא אוסף את הנערים אחרי שעות הלימודים ויוצא יחד איתם לנקות‪ ,‬לגזום ולסדר‪ ,‬כדי שלמטיילים יהיה מקום ראוי‬

‫להיות בו‪ .‬כל זאת בהתנדבות ותוך דוגמה אישית מרשימה‪.‬‬
‫על כל אלה ועל ההיבט הערכי‪ ,‬מוסרי‪ ,‬חינוכי‪ ,‬המתווה את תפיסת עולמו של אלעד‪ ,‬בחזקת "נאה דורש‪ ,‬נאה מקיים"‪ ,‬יחד עם‬

‫יכולתו להתחבר לכל תלמיד‪ ,‬ניתנת לאלעד תעודת הערכה מחוזית לשנת ‪.2015‬‬

‫מצוינות מדעים בעומרים‬

‫שיעורי מצוינות מדעים מאפשרים לתלמידים להתנסות בלמידה אחרת‪ .‬במעבדת המדעים נעשה שימוש במרחב מתוקשב‪ ,‬ניסויים לתלמידים‪,‬‬
‫למידת חקר ומצוינות | צליל פקלר‬

‫לימודי מצוינות מדעים מזמנים אפשרויות לדור העתיד הגדל בעומרים‪ ,‬אשר להם תפקיד חשוב‬
‫ומשמעותי להתמודד עם האתגרים בעתיד‪ .‬בוגרינו יוצאים לדרכם העתידית עם מקצועיות וידע‬
‫רב בתחום המדע והטכנולוגיה‪ .‬אנו מטפחים בקרב התלמידים את אהבת הלמידה בכלל ואהבת‬

‫המדעים בפרט‪.‬‬
‫בשיעורי מצוינות מדעים מקנים לתלמידים כלים ומיומנויות ובית הספר אף מעודד ומקדם את‬
‫השתתפותם של התלמידים במגוון תחרויות אזוריות‪ ,‬ארציות ובינלאומיות‪ .‬לאחרונה השתתפו‬
‫ילדי המצוינות בתחרות מול ‪ 14‬בתי ספר מכל רחבי הארץ וזכו במקום השני והמכובד בחידון‬

‫הארצי במדעים‪.‬‬
‫אנו מאמינים‪ ,‬כי התנסותו של התלמיד בתחרויות ארציות וחשיפתו לסטנדרטים חוץ בית ספריים‬
‫מביאה להעצמתו ולחיזוק הדימוי העצמי שלו‪ ,‬תוך כדי פיתוח יכולת ההתמודדות בסביבה‬

‫תחרותית‪ .‬כמו כן‪ ,‬הדבר תורם רבות לטיפוח גאוות יחידה ולחיזוק תחושת השייכות‪.‬‬

‫יום עיון משמעותי‬

‫כמאה אנשי חינוך ממסגרות החינוך הבלתי פורמלי (חינוך משלים) השונות‬
‫הגיעו ליום עיון שהפיקו אור מאיר‪ ,‬רכזת מצילה ומתאמת הרשות למלחמה‬

‫בסמים ומחלקת ילדים ונוער במועצה‪ ,‬בנושא "המבוגר המשמעותי"‬

‫את הכנס פתחה קרין שטרן‪ ,‬מנהלת מחלקת החינוך במועצה‪ .‬אחר כך שמעו המשתתפים הרצאה‬
‫מרתקת מפי ד"ר שמעון אזולאי‪ .‬לאחר ההרצאה התחלקו המשתתפים לקבוצות על פי גילאי הדרכה‬

‫ועיבדו את התכנים שעלו בהרצאה‪.‬‬
‫בין הנוכחים‪ ,‬מנהלות חינוך מהישובים‪ ,‬מדריכי א'‪-‬ו'‪ ,‬מדריכי נוער‪ ,‬בנות שירות‪ ,‬מק"קים מהשומר‬

‫הצעיר ובעלי תפקידים נוספים‪.‬‬
‫יום העיון הוא אחד משלושה ימי עיון המתוכננים השנה לצוות החינוכי‪.‬‬

‫מגידון | דצמבר ‪15 2015‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20