Page 15 - מגידון - נובמבר 2015
P. 15
‫חינוך‬

‫'מתיחת פנים' במחלקת ילדים ונוער‬

‫מחלקת ילדים ונוער במועצה נכנסה לתהליך אסטרטגי מקיף ועמוק‪ ,‬שמגיע בימים אלה לישורת האחרונה‬

‫"התהליך האסטרטגי"‪ ,‬מספרת מיכל מלכה – מנהלת מחלקת ילדים ונוער במועצה‪" ,‬התחיל במהלך מסע הבחירות של איציק‪ ,‬ראש המועצה‪ ,‬שהסתובב בשטח‪ ,‬למד את המצב‪ ,‬שמע‬
‫את האנשים והתחייב לטפל בנושא הזה‪ .‬הרמנו את הכפפה ובמרץ‪-‬אפריל ‪ 2015‬יצאנו לדרך‬
‫בליווי סימונה אלוני‪-‬לוי‪ ,‬יועצת ארגונית ממכון פיר"ם‪ .‬הקמנו צוות היגוי‪ ,‬שכלל את סימונה את‬
‫קרין שטרן – מנהלת מחלקת החינוך‪ ,‬דר' אורלי מיכל‪-‬ירוסלבסקי – מפקחת מינהל חברה ונוער‬
‫ואותי"‪ .‬הצוות החל את עבודתו בבדיקה ולמידה של המצב בשטח‪ .‬בשלב השני נפגש הצוות‬
‫עם קבוצות מיקוד‪ ,‬ביניהם אנשי חינוך‪ ,‬מדריכי נוער‪ ,‬הורים‪ ,‬ועדות חינוך‪ ,‬בני נוער ועוד לצורך‬
‫איבחון ומיפוי‪ ,‬כדי ללמוד על הצרכים‪ .‬כן יצא הצוות ללמוד מנסיונם של אחרים‪ ,‬במחלקות‬
‫מקבילות במועצות אחרות‪ .‬בסיום נפגשו לעיבוד הנתונים ולהסקת מסקנות‪.‬‬
‫בשלב זה התקיים מפגש רחב של בעלי עניין‪ ,‬כדי לדון במסקנות ובתובנות‪.‬‬
‫יש לציין כי התהליך האסטרטגי במחלקת ילדים ונוער‪ ,‬מתחבר לתהליכים אסטרטגיים נוספים‬
‫שמתקיימים במועצה בתחום החינוך‪ .‬מטרת התהליך היא פיתוח מחלקת ילדים ונוער והתאמתה‬
‫לצרכים העולים מן השטח וזאת על מנת‬
‫לתת את השירות המיטבי ליישובים ולכלל‬
‫המסגרות הבלתי פורמליות‪ .‬במסגרת‬
‫השינויים מחלקת הילדים והנוער החליטה‬
‫שנכון שהמחלקה תגיע לשטח ולא השטח‬
‫יגיע למחלקה‪.‬‬

‫כל זאת במסגרת המגמה הכללית של המועצה שמטרתה להעצים את הקהילות ביישובים‪.‬‬
‫"הבנו שיש לבצע את השינויים בהדרגה ולסמן מטרות לטווח המיידי‪ ,‬לטווח הקצר ולטווח הארוך"‪ ,‬מפרטת מיכל‪" ,‬מתוך מה‬
‫שלמדנו והבנו תוך כדי התהליך ועוד בטרם כתיבת המסמך המסכם‪ ,‬החלו לחול שינויים בשטח‪ ,‬כמו למשל‪ ,‬שינויים פרסונליים‬
‫וארגוניים במחלקה‪ .‬גייסנו רכז הדרכה ונוער רשותי‪ ,‬מיכאל עומר‪ ,‬שכבר החל לעבוד מול המדריכים בשטח‪ ,‬כמו כן‪ ,‬הופרד‬
‫תפקיד ניהול יחידת הילדים והנוער מניהול רעות‪ ,‬על מנת לפתח ולהתמקד בפעילות המחלקה וכן מתוך טענה שעלתה מהשטח‬

‫המתייחסת לניגודי אינטרסים‪.‬‬
‫שינוי נוסף שהתקבל הוא להעביר את קן הרי אפרים של השומר הצעיר מרעות ליישובים‪ .‬בשלב ראשון את שכבות ד' – ח'‪.‬‬
‫השכבות הבוגרות ימשיכו להיות מודרכים השנה ברעות‪ .‬מהלך זה נועד לפתוח את רעות לכלל נערי המועצה מבלי שרעות תהיה‬

‫מזוהה עם תנועת נוער מסויימת‪ ,‬וכן על מנת להרחיב ולהעצים את פעילות תנועת הנוער בתוך היישוב‪.‬‬
‫הוחלט על מינוי מדריכי נוער בכל היישובים וחיזוק מערכות החינוך היישוביות‪ .‬יינתן ליווי בשטח של המדריכים בכל היישובים‪,‬‬

‫על ידי צוות המחלקה‪ .‬בכוונת המחלקה להקים מרכז הדרכה שייתן מענה לכלל צוותי החינוך הבלתי פורמלי במועצה‪.‬‬
‫הוחלט על הקמת והעצמת מנהיגות נוער אזורית ובימים אלה מוקמת מועצת נוער רשותית‪ ,‬בהובלת דורון ארז‪ ,‬רכז חינוך חברתי בבית ספר מגידו ונאוה דוד‪ ,‬רכזת מושבים במועצה‪.‬‬
‫עוד במסגרת המגמה‪ ,‬חיזוק הפורומים של צוותי החינוך בשטח‪ ,‬כמו פורום מנהלות חינוך‪ ,‬מדריכי נוער‪ ,‬מדריכי חברות ילדים‪ ,‬שמסמנים ערכים משותפים‪ .‬המטרה היא תמיכה‪,‬‬

‫למידה‪ ,‬העשרה ופיתוח‪.‬‬
‫"אני שמחה לומר"‪ ,‬מסכמת מיכל‪" ,‬שאת המטרות שהצבנו לעצמנו לטווח המיידי‪ ,‬השגנו וכן לא מעט ממטרות הטווח הקצר‪ .‬אנחנו בהחלט מרגישים כבר את פירות השינויים והיישום‬

‫של מה שכבר נעשה וממשיכים קדימה בתנופה"‪.‬‬

‫מרכז השתלמויות אזורי רות גרשוני‪ -‬מנהלת מח' גנ"י‬

‫בעקבות הגידול הדמוגרפי במועצה‪ ,‬מספר גני הילדים עלה וכן עלה מספרם של הגננות והצוותים החינוכיים‪,‬‬
‫מה שחייב אותנו לחפש מקום גדול וראוי על מנת לקיים מפגשים מקצועיים והשתלמויות‪.‬‬

‫ההזדמנות לא איחרה לבוא‪ ,‬גן "אורנים" שנמצא באליקים עבר למבנה חדש‪ .‬המבנה הישן הסב את ייעודו‬
‫ובשנה זו הוא ישמש כמקום מרכזי להשתלמויות לגננות ולכל צוותי החינוך במועצה‪.‬‬

‫אין לתאר את השמחה הגדולה של הגננות שהנה סוף סוף יש מקום עבורן בלי הצורך ל"נדוד" בכל השתלמות‬
‫למקום כזה או אחר‪.‬‬

‫אנו שמחים וברכים על מקום מעין זה‪ ,‬המאפשר מפגשי למידה והכשרה לגננות ולצוותי החינוך במועצה‪.‬‬
‫הפעלת המרכז והתאום באחריות מחלקת גני הילדים‪ .‬מאחלת לכל הצוותים השתלמות פורייה‪.‬‬

‫שידרוג חצרות הגנים במדרך עוז‬

‫חצרות הגנים בגנים "כלנית" ו"לוטם" במדרך עוז‪ ,‬עברו שדרוג משמעותי‪ ,‬סודרו משטחי משחקים בטיחותיים‬
‫לילדים ומעליהם הותקנו סככות צל‪ .‬תודות לכל השותפים שאיפשרו לזה לקרות‪.‬‬

‫מגידון | נובמבר ‪15 2015‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20