Page 14 - מגידון - נובמבר 2015
P. 14
‫חינוך‬

‫טיולי זריחה בפלגים‬

‫כחלק ממסורת‪ ,‬יוצאים תלמידי שכבה א' ותלמידי שכבה ו' לטיולי זריחה בשעות הבוקר המוקדמות‬

‫תלמידי שכבת א' שהצטרפו השנה לבית ספרנו‪ ,‬לומדים את נושא הבוקר‪ ,‬כחלק מההתייחסות לנושא‬
‫תחילת השנה – תחילתו של מסעם בבית הספר‪ .‬במסגרת נושא זה לומדים גם על הזריחה‪ .‬עם סיום‬
‫הלמידה יוצאים התלמידים‪ ,‬השכם בבקר לראות את הזריחה‪ .‬בדרכם חזרה‪ ,‬הם רואים את ענפי הקיבוץ‬
‫ואת התפתחות הטבע בתקופה זו‪ .‬באופן זה באים לידי ביטוי חלק מעקרונות החינוך הביוספרי‪ -‬קשר של‬

‫האדם עם סביבתו‪.‬‬
‫תלמידי שכבת ו' יוצאים לראות את הזריחה והפעם בארבל‪ .‬זהו טיול המתקיים בתחילת השנה במטרה‬
‫לגבש את השכבה‪ ,‬להעניק חוויה ולחדד את הערכים החשובים של שכבה ו'‪ :‬אחריות‪ ,‬עצמאות ומנהיגות‪.‬‬
‫התלמידים לוקחים על עצמם את האחריות לקום מוקדם ולהתארגן לקראת הטיול באופן עצמאי‪ .‬במהלך‬

‫הטיול ניתן דגש לעזרה הדדית בין הילדים‪ ,‬תשומת לב לקשיים וכיצד ניתן לפתור ולהתגבר עליהם‪.‬‬
‫טיולה של שכבת ו' לצפות בזריחה‪ ,‬מהווה סגירת מעגל לטיול הזריחה של כיתה א' – התחלה שמתמקדת‬
‫בלמידה ובחוויות מהסביבה הקרובה וטיול זריחה של הבוגרים‪ ,‬היוצאים להתרשם מהטבע בסביבה שונה‪,‬‬

‫מצוידים בכלים שרכשו (ועדיין) במהלך השנים ב"פלגים"‪.‬‬

‫לא חייבים להסכים – כן חייבים לחיות יחד‬

‫בתיכון מגידו ציינו את יום הזיכרון ה‪ 20-‬לרצח יצחק רבין‬

‫"השנאה בישראל הפכה את הוויכוח הפוליטי והבדלי הרעיונות למיותרים‪ .‬השנאה מפשטת לאנשים את החיים‪.‬‬
‫אם הדעה שלי לא מוצאת חן בעיניך‪ ,‬אתה מרגיש שאתה זכאי להרוג אותי‪ .‬לא להתווכח‪ ,‬אלא ממש להעלים‬
‫אותי‪ .‬יש בדרך החשיבה הפרימיטיבית והראשונית הזאת דבר שמושך שכבות רחבות‪ ,‬אבל בסוף שרשרת‬

‫המילים תמיד ניצב אדם עם אקדח"‪ .‬דוד גרוסמן‪ ,‬קיץ ‪2015‬‬
‫דורון ארז – רכז חברתי‪ ,‬מספר על האופן בו בחר בית הספר לציין את יום הזיכרון ה – ‪ 20‬לרצח יצחק רבין‪ ,‬ראש‬
‫הממשלה‪" .‬אנו מציינים השנה ‪ 20‬שנה לרצח רבין‪ .‬בציר ההיסטורי רצח רבין הופך לנקודת ציון נוספת בהיסטוריה‬
‫הישראלית ועבור התלמידים זהו אירוע רחוק ולא ממשי"‪ ,‬אומר דורון‪" ,‬לכן יזמנו ובנינו יום מגוון בנושאי מורשת‬
‫ורב תרבותיות‪ ,‬המיועד לעורר סקרנות וליצור שיח מגוון ומעמיק‪ ,‬בהתאם לשכבות הגיל‪ ,‬על שאלות של זהות‪,‬‬
‫שייכות‪ ,‬סובלנות וכבוד הדדי‪ ,‬במהלכו נתמקד במתח בין מחאה להסתה‪ ,‬בהיכרות עם המגזרים השונים בחברה‪,‬‬
‫ועם מושגים כמו זכויות אדם‪ ,‬דיאלוג ורב תרבותיות"‪ .‬התוכנית כללה טקס בכל כיתה‪ ,‬פעילות "בין מחאה להסתה"‬

‫בהנחיית שכבת י"א ושעות מחנך‪.‬‬
‫התלמידים נחשפו לסדרת מפגשים בנושא "השלם גדול מסכום חלקיו – אתגר החיים המשותפים בחברה רבגונית"‪ ,‬נפגשו עם אנשי רוח‪ ,‬המייצגים מגזרים שונים בחברה בישראל‪ .‬בין האורחים‬
‫שהגיעו‪ :‬נציגי קהילת יוצאי אתיופיה‪ ,‬נציגי הקהילה הגאה‪ ,‬נציגי המגזר הערבי‪ ,‬מבקשת מקלט מאריתריאה‪ ,‬נציג הציונות הדתית‪ ,‬נציגות המגזר החרדי‪ ,‬נציגת צעירים יוצאי ברה"מ לשעבר‪.‬‬
‫ראש המועצה‪ ,‬איציק חולבסקי ומנכ"ל המועצה‪ ,‬סיירו בין הכיתות ונפגשו עם התלמידים והאורחים‪ .‬באחת הקבוצות נפגשו חולבסקי וסגן ראש עירית אום אל פאחם וממונה על הכספים‬
‫‪-‬מחאג'נה בלאל‪ .‬השניים הסבירו לתלמידים את חשיבות שיתופי הפעולה בין רשויות ערביות ויהודיות והצורך לחיות יחד‪ .‬חולבסקי סיפר לתלמידים על הסכם השותפות עם מועצה מקומית‬

‫מעלה עירון ומגידו וסקר פרויקטים משותפים שכבר קיימים בין הרשויות‪.‬‬

‫מורה לחיים‬

‫בטקס מרשים‪ ,‬בהיכל התרבות ביקנעם‪ ,‬הוענקה מטעם משרד החינוך‪ ,‬תעודת הצטיינות ליוסי זרקא ‪ -‬מורה לחינוך גופני ומחנך בתיכון אזורי מגידו‬

‫בנימוקי השופטים צויין כי התעודה הוענקה ליוסי על‪ • :‬היותו מורה לחיים‪ ,‬מחנך שמוביל במקצועיות‪,‬‬
‫במומחיות‪ ,‬ברגישות את מקצוע החינוך הגופני להיות מקצוע נדרש‪ ,‬אהוב‪ ,‬ערכי‪ ,‬השייך לכל תחום דעת‬
‫הנלמד בבית הספר‪ •.‬היותו רכז מקצוע מסור‪ ,‬שיוזם ומקדם פעילויות כגון‪ :‬תרבות ודימוי גוף‪ ,‬תזונה נכונה‪,‬‬
‫כושר קרבי‪ ,‬ערכים של אהבת הארץ‪ ,‬ניווט בשבילי הארץ‪ ,‬תרומה לקהילה‪ ,‬ספורט טיפולי ועוד‪ • .‬שהקים‬
‫ומוביל את המגמה לבגרות בחינוך הגופני ותלמידיו מגיעים להישגים גבוהים במיוחד‪ • .‬שהינו יוצר תקשורת‬
‫מיטבית עם תלמידיו‪ ,‬מלמד מעבר לשעות ההוראה ואינו מוותר לאף אחד מלהגיע למימוש יכולתו‪ ,‬דבר אשר‬
‫גורם לתלמידים‪ ,‬מורים והורים‪ ,‬לתת בו אמון‪ • .‬היוזמה ונטילת חלק בצוות חשיבה מחוזי על מנת לפתח‬

‫ולהטמיע תהליכים פדגוגיים ברמה מחוזית‪.‬‬
‫יוסי זרקא זכה הן ברמה המחוזית והן ברמה הארצית והינו אחד מחמשת המורים המצטיינים שנבחרו מכל‬

‫הארץ‪ ,‬יישר כח!‬

‫‪ 14‬מגידון | נובמבר ‪2015‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19