Page 15 - מגידון - יוני 2015
P. 15
‫חינוך‬

‫מוכנים לפרק הבא מאת‪:‬אלדד שחר‬

‫ליל המשימות המסכם הסתיים‪ ,‬ואיתו גם קורס הכנה לצבא‪2015 ,‬‬

‫חוג הכנה לצבא במשמר העמק מתקיים כבר יותר מ ‪ 20 -‬שנה ועבר מספר גלגולים‪ ,‬החל מפעילות בשעות הלימודים‪ ,‬דרך חוג כושר בשעות אחר הצהריים ועד לגלגולו‬
‫הנוכחי כקורס המכין את בני הנוער לקראת הצבא‪ .‬זהו קורס לכולם‪ .‬בנים‪ ,‬בנות‪ ,‬בעלי פרופיל קרבי וכאלה שלא‪.‬‬

‫זה אינו "בית חרושת ללוחמי סיירת"‪ ,‬אלא קורס שמכוון ומכווין את החניכים לשירות משמעותי ותורם‪ ,‬דרך הקניית ערכים כגון אמינות‪ ,‬התמדה ומחויבות‪ ,‬עזרה הדדית‪,‬‬
‫ביטחון עצמי‪ ,‬אמונה ביכולת האישית‪ ,‬וגם אהבת הארץ ורצון לתרום למדינה ולצבא‪.‬‬

‫הקורס מתמקד בהכנת החניכים למעבר החד שבין האזרחות לטירונות‪ ,‬מתוך אמונה שאם הכניסה לצבא תהיה חלקה (עד כמה שאפשר)‪ ,‬יהיה לחייל ולחיילת בסיס נוח‬
‫וטוב להתפתח‪ ,‬להתקדם‪ ,‬להפיק את המרב מעצמם ותוך כדי כך לשרת שירות משמעותי‪ .‬הקורס גם מכין את הנערים לימי הסיירות‪ ,‬המיונים והגיבושים‪.‬‬

‫מה היה לנו השנה?‬

‫קבוצה לתפארת‪ ,‬חדורת מוטיבציה‪ ,‬ובה לא פחות מ ‪ 5 -‬בנות נהדרות! קבוצה שכבר‬
‫מהרגעים הראשונים אותתה לנו שאנחנו הולכים לקראת שנה מצוינת‪.‬‬

‫עברנו עם החניכים עשרות קילומטרים של דרכי עפר ושבילי עיזים‪ .‬סחבנו קורות ונשאנו‬
‫אלונקות‪ ,‬משימות צוותיות‪ ,‬ויצירת יחד מגבש מתוך רגעים קשים‪ ,‬התמודדויות לא פשוטות‬

‫ומצבי עומס‪ ,‬פיזי ומנטלי וגם המון צחוק וחיוכים!‬
‫הקורס מסתיים בליל משימות ארוך ומתיש‪ ,‬בו החניכים מוקפצים מבתיהם ויוצאים למסע‬
‫מבצעי‪ ,‬שכולל שלל הפתעות‪ .‬כמובן שלא אפרט כאן בדיוק במה מדובר‪ .‬ביטחון שדה הוא‬

‫חלק מהעניין‪.‬‬
‫ובכל זאת‪ ,‬בניגוד לאימון רגיל‪ ,‬בו הנערים כבר מכירים את המסגרת‪ ,‬מסע מסכם יוצא‬

‫מגבולות הזמן הרגיל של האימונים ומאפשר לנו ולחניכים לחוות משהו‬
‫אחר‪ ,‬עוצמתי‪ ,‬מרגש‪ ,‬הזדמנות להביא לידי ביטוי את כל התכנים שעבדנו‬

‫עליהם במשך השנה‪.‬‬
‫אנחנו מביאים את החניכים "לקצה" ומוציאים מהם דברים שהם לא ידעו‬

‫שיש בהם‪ .‬מ"כוחות על" ועד לחברות אמת טהורה‪.‬‬
‫המסע מסתיים במפגש עם ההורים ואין עין שנשארת יבשה ברגע זה‪.‬‬

‫(גם לא שלי)‬
‫החניכים מתפרקים לתוך חיבוק גדול של הוריהם שבטח מרחמים‬
‫עליהם ומצד שני גאים ומאושרים שילדיהם מישירים מבט באומץ אל תוך‬
‫הבחירה בהתמודדות ובעשייה‪ .‬ללא ספק לילה קשה לחניכים‪ ,‬ובמידה‬
‫מסוימת – גם להורים‪ .‬גיא ואני מסתכלים מהצד בסיפוק‪ .‬גאים בחניכים‪.‬‬
‫על הנייר‪ ,‬נתנו להם כלים לקראת הצבא‪ .‬בתוך הלב‪ ,‬אנחנו יודעים שנתנו‬
‫להם משהו לחיים‪ ,‬ומי ייתן וייקחו את זה עימם לצמתים הקשים שעוד‬

‫יבואו‪ ,‬ויהיו אנשים טובים בישראל‪.‬‬

‫צילום‪ :‬גיא שפירא‬

‫אירוח תזמורת מצלול בפלגים‬

‫תזמורת מצלול בניצוחה של נינה לוינסון מורה למוסיקה ולמנדולינות בפלגים‪ ,‬באה לנגן‬
‫בפני הילדים וביחד איתם‪.‬‬

‫תזמורת מצלול היא גלגולה של תזמורת כלי הפריטה של בית החרושת למלט ביישוב‬
‫נשר‪ ,‬אשר התמזגה בשלב מסוים עם תזמורת הסתדרות המורים וקיבלה את חסותה‬
‫של עיריית חיפה‪ .‬כיום מונה התזמורת כ‪ 20 -‬נגנים בכלי פריטה‪ :‬מנדולינות‪ ,‬מנדולות‬
‫(טנור)‪ ,‬גיטרות ונגני חליל ובסון‪ ,‬בגילאים ומקצועות שונים ביניהם‪ ,‬מהנדסים‪ ,‬מורים‪,‬‬

‫רופאים ואנשי מקצוע חופשיים‪.‬‬
‫התזמורת הופיעה בפני התלמידים ובחלק המסיים הצטרפו לתזמורת קבוצת תלמידים‬

‫הלומדים נגינה בכלים שונים במסגרת שיעורי נגינה‪.‬‬
‫הדס ורהפטיג‪ ,‬מנהלת פלגים‪" :‬בנגינה‪ ,‬כמו בלימודים‪ ,‬יש חשיבות לאימון ולתרגול‪ .‬ככל‬

‫שאתה מרבה בתרגול ובאימון‪ ,‬היכולות האישיות משתפרות‪.‬‬
‫בית ספר מנגן נועד להפגיש את התלמיד עם עולם המוסיקה ולהביע את היכולות והכישורים שלו‪ ,‬ולתרום לבית הספר באירועים השונים בשירה ובנגינה‪.‬‬

‫אנו מאמינים כי החינוך המוסיקלי מביא למיצוי האינטליגנציות השונות של התלמידים ומבליט את יכולותיהם וחוזקותיהם"‪.‬‬

‫מגידון | יוני ‪15 2015‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20