Page 13 - מגידון - מאי 2015
P. 13
‫חינוך‬

‫"בעקבות לוחמים" בתיכון מגידו‬
‫בוגרי בית הספר מספרים על חוויותיהם האישיות מצוק איתן‬

‫במסגרת יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה‪ ,‬נפגשו החניכים עם בוגרי בית הספר שהשתתפו במבצע צוק איתן‪.‬‬
‫‪ 25‬מבוגרי בית הספר‪ ,‬חיילים במדים ומשוחררים טריים‪,‬‬
‫שהשתתפו במבצע‪ ,‬הוזמנו לספר לחניכים על החוויות האישיות‬
‫שלהם מצוק איתן‪ .‬הבוגרים באו מכל יישובי המועצה ושיקפו‬
‫מגוון תפקידי לחימה וסיוע‪ :‬חי"ר‪ ,‬שריון‪ ,‬הנדסה‪ ,‬מודיעין‪ ,‬חיל הים‪,‬‬
‫חיל העורף ועוד‪.‬‬
‫ינאי טוויזר‪ ,‬עין השופט‪ ,‬נפצע בידו מפגיעת טיל נ"ט בבית בו שהה‪.‬‬
‫ינאי סיפר על תהליך הגיוס שלו לפלס"ר של חטיבת הנח"ל‪,‬‬
‫ההכשרות והאימונים שעבר‪ ,‬ועד רגעי הכניסה לעזה‪ ,‬הפציעה‬
‫שעבר‪ ,‬ותהליכי השיקום שהוא עובר בימים אלה‪.‬‬
‫החניכים הקשיבו קשב רב לסיפורים‪ ,‬התענינו ושאלו שאלות‪.‬‬
‫למרות שהשירות הצבאי עדיין רחוק‪ ,‬הם התרגשו מאד לראות‬
‫את בוגרי בית הספר על מדים ולשמוע את הסיפורים‪.‬‬
‫רז כרמי‪ ,‬חניך שכבה ט'‪ ,‬סיפר כי הוא למד רבות על הפעילות של‬
‫החיילים ברצועה‪" .‬פגשנו את שלו ארז‪ ,‬ששירת בחיל ההנדסה‪.‬‬

‫הוא סיפר לנו כיצד הוא פעל לפיצוץ המנהרות שחפר החמאס‪ .‬הוא נסע על משאית עם מקדח ענק וקדח חורים כדי לגלות ולסמן את המנהרות תוך כדי סיכון חיים"‪.‬‬
‫ההתרגשות הגדולה לא פסחה גם על חברי צוות בית הספר‪ ,‬שהתרגשו מאד לראות את חניכיהם לשעבר מגיעים‪ ,‬מי על מדים ומי באזרחי‪ ,‬ומספרים על צוק איתן‪ .‬אורית‪,‬‬

‫מחנכת בשכבת י'‪ ,‬שחניכיה לשעבר הגיעו לספר את סיפורם‪ ,‬אמרה כי המפגש עורר בה גאווה רבה ותחושת שליחות וכי הסיפור האישי היה מרתק ביותר‪.‬‬
‫"דרך המפגשים וסיפורם האישי של הלוחמים"‪ ,‬אומר דורון ארז‪ ,‬הרכז החברתי‪ " ,‬למדו החניכים לא רק על מבצע צוק איתן אלא גם על עולם השירות הצבאי‪ ,‬תהליכי‬

‫הגיוס‪ ,‬החברה הישראלית ועוד‪ .‬בכך התקיימה גם חווית למידה משמעותית ובעלת ערך לחניכינו וגם חוזק הקשר בין החניכים לבוגרי בית הספר"‪.‬‬

‫בית ספר מנגן‬

‫בעומרים לומדים תלמידי כיתות ג' ד' שעה שבועית במסגרת בית ספר מנגן‬
‫(חליליות‪ ,‬מנדולינות‪ ,‬כלי הקשה‪ ,‬אורף וגיטרה ישראלית)‪ .‬בכיתות ה' ו' לומדים לנגן‬
‫על כלי נשיפה (סקסופונים‪ ,‬חצוצרות‪ ,‬קלרינט וטרומבון)‪ .‬תוכנית בית הספר מנגן‬
‫והנשפנים‪ ,‬הם במסגרת שעות קרן קרב הממונות על ידי קרן קרב‪ ,‬הרשות והורים‪.‬‬
‫ויצקה רון וריקמה קניגמה מנהלות את נושא בית הספר המנגן והנשפנים ועושות‬

‫מלאכתן בנאמנות רבה (ארגון‪ ,‬עידוד‪ ,‬תמיכה בתלמידים במורים ועוד)‪,‬‬
‫ליאוניד קובלנקו המנצח‪ ,‬הוא אישיות בלתי רגילה ומקצוען‪.‬‬

‫מורי בית הספר המנגן באים עם אהבה גדולה למוזיקה ולילדים והחיבור הזה מניב‬
‫תוצאות מדהימות בזמן קצר‪.‬‬

‫לקראת סיום שנת הלימודים הכינו המשתתפים בתוכניות בית הספר המנגן‬
‫והנשפנים‪ ,‬קונצרט סיום‪" .‬היה זה מפגן מוסיקלי מרשים ביותר"‪ ,‬אמר בהתרגשות‬
‫שמואליק טסלר‪ ,‬מנהל האולפנה למוסיקה במועצה‪" ,‬שמענו וראינו עשרות ילדים‪,‬‬
‫מנגנים במגוון רחב של כלים – כלים עממיים וגם כלים תזמורתיים‪ .‬אני מרגיש‬
‫שחלה התקדמות רבה מאד ברמת הנגינה‪ ,‬בארגון המצוין ובחיבוק החם‪ ,‬שהחינוך המוסיקלי מקבל מהנהלת בית הספר‪ .‬יש כאן מורים מצוינים שנותנים את הנשמה‬

‫ורואים בחינוך המוסיקלי תחום משמעותי ביותר בחינוך הילדים‪ .‬עם תלמידים מקסימים שכאלה והרכב מנצח שכזה‪ .‬התוצאות הן מצוינות‪ .‬כל הכבוד ויישר כוח"!‬

‫ו היקף משרה‪50% :‬‬ ‫לחברת הנעורים האזורית "רעות"‬
‫ו מגורים בסביבה הקרובה ‪ -‬חובה‬
‫(למחנכי רעות ניתנת האפשרות להתגורר במקום במחיר מוזל)‬ ‫דרושים‪/‬ות‬
‫מחנכים‪/‬ות‬
‫ו רישיון נהיגה ‪ -‬חובה‬
‫לשנת הלימודים תשע"ו‬
‫לפרטים נוספים‪:‬‬
‫מיכל מלכה‪ | 050-7266505 :‬אנה ברצלבסקי‪058-4986776 :‬‬
‫קורות חיים יש לשלוח למייל‪reutmegiddo@gmail.com :‬‬

‫אתר המועצה‪www.megido.co.il :‬‬

‫מגידון | מאי ‪13 2015‬‬
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18