Page 16 - מגידון
P. 16
‫חינוך‬

‫הילד בן ‪20‬‬

‫בית ספר עומרים בן ‪ .20‬איך חוגגים יום הולדת ‪ 20‬לבית ספר שלומדים בו ילדים בני ‪ ?10‬צוללים אל מחוזות ההיסטוריה‪,‬‬
‫נזכרים בימי בראשית‪ ,‬מכנסים מחזורים‪ ,‬שומעים סיפורי הורים ועוד וגם מתחברים אל הכאן ועכשיו‬

‫‪ 20‬שנה ל"עומרים" צויינו בבית הספר בשבוע של פעילויות מגוונות וחווייתיות‪.‬‬
‫חגיגות יום ההולדת חוברו לנושא המרכז של משרד החינוך‪" :‬האחר הוא אני"‪ ,‬הילדים הכירו את בית הספר בעבר ובהווה ונסעו לפגוש ילדים מבתי ספר אחרים באזור‪.‬‬

‫הם למדו בדרכים מיוחדות ושונות‪ ,‬צברו ידע ומידע ואף הפיקו תוצרים‪ ,‬שילוו אותם בהמשך‪.‬‬
‫"כהכנה לנושא למדנו את המנון בית הספר‪ ,‬הילדים ראיינו תלמידים ואנשי צוות שעבדו בעבר בבית הספר ושאלו‬

‫אותם על חוויות וזיכרונות מעומרים‪.‬‬
‫במשך שלושה ימים קיימנו פעילויות שונות בקבוצות מעורבות לפי השכבות (א‪-‬ב‪ ,‬ג‪-‬ד‪ ,‬ה‪-‬ו)"‪ ,‬מספרת אורה שומרון‪,‬‬
‫מנהלת בית הספר‪" ,‬בשכבות א' ‪ -‬ב' הילדים הכירו נושאים שנלמדו פעם‪ ,‬כמו האינדיאנים‪ ,‬צעצועים והדואר‪ ,‬שיחקו‬
‫משחק 'חפש את המטמון' שבו הכירו מה היה ומה השתנה בבית הספר במשך השנים‪ ,‬הכינו תעודת זהות וסמל‬

‫לבית הספר ויצרו במשותף‪ ,‬דגם של בית הספר שאותו אתם מוזמנים לבוא ולראות במסדרון א'‪-‬ב'‪.‬‬
‫ילדי כיתות א' נסעו לביקור בבית ספר אורנים ביקנעם וילדי כיתות ב' נסעו לביקור בבית הספר קשת התקווה באליקים‪.‬‬
‫בשכבות ג' ‪ -‬ד'"‪ ,‬ממשיכה אורה ומפרטת‪" ,‬הילדים למדו על נושא הזמן (מעת לעת)‪ .‬הכינו סדר יום אישי‪ .‬אגרו‬
‫ידע על עומרים בעבר והיום במשחק‬
‫'שניצל בורשט'‪ .‬הכירו למה שימשו‬
‫מבנים בעומרים בעבר‪ .‬עסקו בדילמות‬
‫סביבתיות שקשורות לבית הספר‪ .‬ערכו‬
‫משפט ואת פסק הדין והנימוקים העבירו‬

‫להנהלת בית הספר‪.‬‬
‫ילדי כיתות ג' נסעו לבקר בבית הספר‬
‫תדהר וילדי כיתה ד' ביקרו בבית הספר‬

‫ארזים ביקנעם‪.‬‬
‫בשכבות ה'‪-‬ו' הופעלו תחנות לימוד וחוויה‪,‬‬
‫שעסקו בעברו הרחוק של בית הספר‪ .‬הילדים חוו שיעורים כמו נגרות‪ ,‬מלאכת יד‪ ,‬משחקים‬
‫של פעם‪ ,‬שיעור שעסק בנושא הדואר והנפקת בולים‪ ,‬שבסיומו הכינו בול מיוחד לכבוד ‪20‬‬
‫שנה לעומרים‪ .‬ילדי השכבות הבוגרות שיחקו במשחק אתגרי‪' ,‬בעקבות אוצרות עומרים'‪,‬‬
‫שבמסגרתו הם למדו מה היה בכל בניין ובכל חדר בבית הספר בעבר‪ ,‬לפני שהפך לחדר לימוד‪.‬‬
‫בתחנה אחרת הכינו זר פרחים על בניין ג'‪-‬ד' ועזרו לילדי הכיתות הצעירות לעשות זאת ובתחנה‬
‫נוספת כל קבוצה הכינה דף מידע על עומרים‪ ,‬לפי השנים שעברו‪ .‬נערך גם משחק גדול‪ ,‬שאליו הוזמנו בוגרי עומרים‪ ,‬שהם היום תלמידי תיכון מגידו‪ ,‬מכיתות ח‪ -‬י"ב‪,‬‬
‫אשר התפזרו בין הכיתות‪ .‬המשחק כלל מטלות עם שאלות ותמונות מהעבר של בית הספר‪ .‬הבוגרים שיתפו את הילדים בזיכרונות וחוויות מימיהם בעומרים‪ .‬היה נעים‬

‫לשמוע כשהם ציינו שהם מתגעגעים‪...‬‬
‫תלמידי כיתות ה' נסעו לביקור בבית ספר דליות ביוקנעם‪ .‬תלמידי כיתות ו' נסעו לביקור בבית ספר פלגים‪ ,‬בקיבוץ הזורע‪ .‬את יום ההולדת עצמו חגגנו בתחנות פעילות‬

‫ויצירה‪ ,‬שהיו פזורות ברחבי בית הספר והוכנו על ידי אנשי הצוות‪ .‬בסוף היום ערכנו מסיבת יום הולדת מרשימה ומרגשת באולם עין השופט‪.‬‬
‫שרי שרון ועונג (תלמיד כיתה ו')‪ ,‬הינחו את האירוע בשנינות ועם הרבה חוש הומור‪.‬‬

‫אברהם אזולאי ‪ -‬מנכ"ל המועצה ואנוכי ברכנו‪ .‬אברהם הודה לצוות הוותיק וציין כי העבר הוא שמקרין על ההווה ועל העתיד ועל כך מגיעה כל התודה וההערכה למניחי‬
‫היסודות ובראשם אסתר תורן‪ .‬ותודה גדולה לשרי שרון‪ ,‬סגנית המנהלת ולאורה שומרון מנהלת בית הספר‪ ,‬אשר במקצועיות ובמסירות רבה מובילות את בית הספר‬

‫להצלחות בהווה ובעתיד‪.‬‬
‫הוקרן סרט בו צפינו בברכות מצולמות של כל כיתה‪ ,‬באירועים מחיי בית הספר‪ ,‬באסתר תורן‪,‬‬
‫המנהלת הראשונה של בית הספר‪ ,‬קוראת את הברכה שכתבה אז ותמונות מהעבר וההווה של‬

‫עומרים‪ .‬כל שכבה עלתה לבמה והופיעה בשיר או ריקוד לכבוד בית הספר‪.‬‬
‫התרגשנו במיוחד כשחולקו תעודות הוקרה למורים ואנשי צוות ותיקים‪.‬‬

‫שיא האירוע היה כש ‪ 560 -‬תלמידי בית הספר‪ ,‬עלו לבמה ושרו יחדיו את המנון בית הספר‪.‬‬
‫האירוע היה מכבד‪ ,‬מכובד שמח ומרגש‪ ,‬וחיזק את תחושת השייכות והגאווה לבית הספר"‪.‬‬

‫ִסּפּור ַחָּייו ֶׁשל עֹו ָמִרים הּוא ֵּבן ֶעְׂשִרים‬
‫ֵמ ָאז ִה ְסַּפ ְקנּו ְל ַג ֵּדל ֵמאֹות ּבֹו ְגִרים‬
‫ְּכ ָבר ַּבֵּלי ָדה ָהָיה ָּברּור ֶׁש ַהּנֹו ָלד‬
‫ִהּנֹו ֵּבית ֵס ֶפר ְמקֹוִרי ּו ְמֻי ָחד‪.‬‬

‫מתוך המנון בית הספר‬

‫‪ 16‬מגידון | ינואר ‪2015‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20