Page 12 - מגידון
P. 12
‫חינוך‬

‫בריונות ברשתות חברתיות‬

‫אלימות ברשתות החברתיות הוא נושא שמעסיק מאוד את אנשי החינוך‬
‫וההורים בעולם המודרני‪.‬‬

‫הפורום החינוכי של המועצה‪ ,‬אשר מאגם בתוכו את כל מנהלי החינוך‬
‫הפורמלי והבלתי פורמלי מבתי הספר‪ ,‬את אנשי צוותי החינוך וההוראה‬
‫במועצה וביישובים‪ ,‬בחר לעסוק השנה בשלושה נושאים מרכזיים‪ ,‬אחד מהם‬

‫הוא אלימות ברשת‪.‬‬
‫עוד בטרם קיבל הפורום החינוכי החלטה זו‪ ,‬עוסקים בנושא באופן מאוד‬
‫אינטנסיבי באופן שוטף בכל בתי הספר במועצה‪ ,‬הן מול החניכים והן מול צוותי‬

‫החינוך וההוראה‪.‬‬
‫כחלק מתוכנית העשרה לצוותי החינוך‪ ,‬מחלקת ילדים ונוער בתוכנית מצילה‬
‫(תוכנית למניעת התנהגויות סיכוניות‪ ,‬שמתקיימת במועצה תחת המשרד‬
‫לביטחון פנים)‪ ,‬יזמו והפיקו יום עיון בנושא בריונות ברשת‪ .‬כ ‪ 70 -‬בעלי‬
‫תפקידים מכל צוותי החינוך‪ ,‬כולל מדריכים בחינוך הבלתי פורמלי‪ ,‬גם מרעות‬
‫ומשומריה‪ ,‬השתתפו ביום שהתקיים באולם האזורי‪ ,‬בהנחיית מרכז מצמיחים‬
‫מרכז ללא כוונות רווח‪ ,‬העוסק בחינוך נוער ומבוגרים להתמודדות עם מצבי‬

‫אלימות‪ .‬חיזוק דפוסים דמוקרטיים בחברה הישראלית‪.‬‬
‫ראש המועצה‪ ,‬איציק חולבסקי‪ ,‬בירך את הבאים וחיזק את ידם להמשיך ולעסוק בנושא חשוב זה‪ .‬לאחר מכן התקיימה הרצאתו של יוני צ'ונה מנכ"ל "מרכז מצמיחים"‬

‫ולאחריה התקיימו סדנאות‪ ,‬בהן עסקו המשתתפים בפרקטיקה של התמודדות עם תופעת הבריונות הקיימת ברשתות החברתיות‪.‬‬
‫שני נחשון ‪ -‬מנחת הורים ומרצה במכון אדלר‪ ,‬תושבת יקנעם‪ ,‬מציעה מעורבות הורית ברשת באמצעות ‪ 4‬עקרונות אדלריאנים מוכרים‪ ,‬כדי להשיב לכם את הסמכות‬

‫ההורית וכדי להעניק לגולשים הצעירים תחושה כי גם ברשת יש מבוגר אחראי‪.‬‬

‫למאמר המלא באתר המועצה‪http://www.megido.org.il/cgi-webaxy/item?121262 :‬‬

‫"סלפי מגידו" בתיכון מגידו‬

‫כיום‪ ,‬עם האינטנסיביות של תוכנית הלימודים בבתי הספר‪ ,‬יש משמעות גדולה בהאטה‬
‫והורדת הקצב למשך שבוע אחד‪ ,‬על מנת לעסוק בשאלות של "היכן אנו חיים"?‬

‫ו"מה קורה סביבנו"? להעמיק בתכנים של שייכות וזהות‪ ,‬להכיר את קשרי הגומלין בין קהילת‬
‫בית הספר לבין הקהילות ביישובים‪.‬‬

‫במסגרת הנושא המשותף לכלל התלמידים‪ ,‬בחר תיכון מגידו לעסוק בהיכרות עם האזור‪.‬‬
‫לשבוע הלמידה בנושא קרא הצוות החינוכי "סלפי מגידו"‪.‬‬

‫בסיום הסמסטר וחלוקת התעודות‪ ,‬אירחנו בעלי תפקידים מהמועצה ותושבים רבים‬
‫מהיישובים‪ ,‬שעברו בכיתות הלימוד מ ‪-‬ז' ועד יב' ועסקו בפאנל רחב של נושאים מתחומי‬
‫החיים של תושבי המועצה‪ .‬הוצפו דילמות‪ ,‬ניתנה ההזדמנות להבעת דעה ולשאלות בנושאים‬
‫רבים כגון‪ :‬אופי האזור‪ ,‬המרחב הביוספרי‪ ,‬מאבקים סביבתיים‪ ,‬צמיחה דמוגרפית‪ ,‬שיתוף‬

‫ציבור‪ ,‬צמיחה כלכלית ועוד‪.‬‬

‫את הנושא המשותף‪ ,‬הפיק דורון ארז – הרכז חברתי של התיכון‪ ,‬בעזרת הצוות החינוכי ומועצת‬
‫התלמידים‪.‬‬

‫"עבורנו כבית ספר‪ ,‬היה זה שבוע מורכב וייחודי‪ ,‬עם תכנית עשירה ומגוונת"‪ ,‬אומרת לירון זכאי‪,‬‬
‫מנהלת בית הספר‪" ,‬ביקשנו לגעת בסיפורים‪ ,‬בתכנים ובשאלות המעצבות את החיים כאן‪.‬‬
‫המפגשים עם בעלי תפקידים מהמועצה ואנשים מהיישובים סייעו רבות ליצירת תמונה גדולה‬

‫לכל אחד מהתלמידים והצוות החינוכי"‪.‬‬
‫בעלי התפקידים מהמועצה‪ ,‬שהשתתפו במפגשים בבית הספר‪ ,‬חזרו כולם נלהבים וציינו‬

‫שחוו חוויה מדהימה מהמפגש‪ ,‬מהשאלות‪ ,‬מהתעניינות ומהשיח עם בני הנוער‪.‬‬
‫כמובן שפייסבוק המועצה‪ ,‬שעלה לפני חודשיים לאוויר‪ ,‬התעשר בתמונות סלפי מכל‬

‫המפגשים וחברים חדשים מתלמידי תיכון מגידו‪.‬‬

‫‪ 12‬מגידון | ינואר ‪2015‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17