Page 4 - מגידון
P. 4
‫במועצה‬

‫סופרבוס מפעילה‬
‫את התחבורה הציבורית באזור מגידו‬

‫החל מיום ו' ‪ 19.12‬החלה חברת סופרבוס להפעיל את התחבורה הציבורית באזור העמקים ומגידו‬

‫חברת סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית‪ ,‬המסיעה מיליוני נוסעים בשנה‪ ,‬באמצעות אלפי נסיעות יומיות‪ ,‬בקווים עירוניים ובינעירוניים ובקווי שירות עבור בתי הספר‪.‬‬
‫לאחר תהליך של מיפוי צרכי תושבי המועצה‪ ,‬בו לקחו חלק נציגי מחלקת פיתוח יישובים ומחלקת תחבורה יחד עם נציגי סופרבוס‪ ,‬סוכם על מגוון שינויים והתאמות השירות לצרכים‪:‬‬

‫> הושם דגש על קווים לבנימינה ובחזרה‪ ,‬בעיקר בשעות העומס‪.‬‬
‫> סוכם על תוספת אוטובוסים בכביש ‪ 66‬וייעול השירות מיישובי ההר למרכזי יקנעם עילית‪.‬‬
‫> סוכם על קו שישרת את בני הנוער בנסיעות בין היישובים לחוגים‪ ,‬נסיעות ליד לבנים ועוד‪.‬‬
‫סופרבוס באה לקראת תושבי מגידו ושיפרה את מערך הקווים‪ .‬אנו מקוים שתושבינו ידעו ליהנות מהאוטובוסים ומשיפור השירות‪.‬‬
‫"עם כניסתי לתפקיד נפגשתי עם שר התחבורה ודרשתי ממנו שידרוג מהותי בקווי התחבורה הציבורית"‪ ,‬אומר איציק חולבסקי – ראש המועצה‪" ,‬השר הבטיח לשפר‬
‫את המצב בתחילת ‪ .2015‬במועצה הוקם צוות שכלל את אברהם אזולאי ‪ -‬מנכ"ל המועצה‪ ,‬נועה גופר ‪ -‬מנהלת פיתוח ישובים וקהילות ויורם עמוס ‪ -‬מנהל מחלקת‬
‫תחבורה‪ ,‬אשר ניהל מו"מ ממושך עם חברת סופרבוס והגיע להישגים חשובים על מנת לשפר את אפשרויות הניידות של תושבי המועצה‪ .‬אני מברך על השיפורים שהושגו‬

‫אך לא מסתפק בהם‪ .‬נמשיך לפעול לשיפור יכולת הניידות של תושבי‬
‫המועצה"‪.‬‬

‫בחודש מרץ ‪ 2014‬זכתה סופרבוס במכרז של משרד התחבורה‬
‫להפעלת אשכול העמקים למשך ‪ 12‬שנים והיא מביאה עימה בשורה‬
‫של תודעת שירות גבוהה‪ ,‬שיפור השירות לנוסע‪ ,‬אוטובוסים ברמת‬
‫חדשנות טכנולוגית הראשונה מסוגה בעולם‪ ,‬כולל נגישות לבעלי‬

‫מוגבלויות‪.‬‬
‫מנכ"ל סופרבוס‪ ,‬איל ווקס‪ ,‬אמר‪" ,‬אני שמח שיכולנו להיענות לבקשת‬
‫התושבים ולעשות את ההתאמות הנדרשות במערך הקווים‪ .‬סופרבוס‬
‫חרתה על דגלה את שיפור השירות וכחלק ממאמצי השירות שלנו‪,‬‬
‫נפגשנו עם נציגי היישובים ואנשי המקצוע של המועצה‪ .‬אני משוכנע‬

‫שהתהליך הזה יניב פירות"‪.‬‬

‫שירותים חברתיים‬

‫התמודדות עם אובדן ושכול‬

‫המחלקה לשירותים חברתיים במועצה יזמה יום עיון העוסק בהתמודדות של משפחות וילדים עם מצבים של אובדן פתאומי ושכול‬

‫הוזמנו לשמוע וללמוד צוותי חינוך ורווחה מהמועצה ומהיישובים‪ ,‬מנהלות בתי ספר‪ ,‬יועצות‪ ,‬צוות שפ"י‪,‬‬
‫מתי"א ואורחים נוספים‪.‬‬

‫את ההרצאה הראשונה העבירה ד"ר אתי אבלין‪ .‬נושא ההרצאה היה מסירת הודעות מורכבות למשפחות‬
‫במצבי האובדן השונים‪.‬‬

‫לאחר מכן הרחיבה בהרצאתה ד"ר רונית שלו‪ ,‬על התמודדות של ילדים ומתבגרים עם מצבי אבל‪ ,‬תוך שילוב‬
‫קטעי סרטי ילדים‪ .‬שלו שיקפה למשתתפים שילדים נחשפים ביום יום למצבי אובדן‪ ,‬אפילו דרך עלילות של‬

‫סרטים מצוירים בהם הם צופים בטלוויזיה‪.‬‬
‫כן הדגישה שלו את חשיבות השיח עם ילדים ובני נוער בנושאים אלה‪ ,‬ברמה היומיומית‪.‬‬
‫"ההכנה למצבים אלה הינה משמעותית לכל בעלי המקצוע הבאים במגע עם אוכלוסיות שנחשפות למצבים‬
‫של אובדן ושכול"‪ ,‬אמרה שרית תאנה ‪ -‬מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים והוסיפה וציינה כי מלחמת‬

‫צוק איתן הדגישה את הצורך בלמידה מתמדת של הנושא‪.‬‬
‫המשתתפים סיכמו בהתרגשות כי היה זה יום מעניין‪ ,‬מרתק ומלמד‪ ,‬שהשאיר טעם של עוד‪.‬‬

‫‪ 4‬מגידון | דצמבר ‪2014‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9