Page 11 - מגידון
P. 11
‫קרוב לבית וללב‬

‫ממש בקרוב‪ ,‬אפילו בקרוב מאוד יעבור המרכז הטיפולי "מענה" למשכנו החדש ויוכל להעניק לכל הבאים בשעריו מרחב גדול יותר‬
‫המותאם לצרכים ופרטיות מירבית‬

‫"מענה" הוא מלכ"ר (מוסד ללא כוונות רווח) ששייך לעמותה לרווחת תושבי מגידו‪ ,‬כשמו כן הוא‪ ,‬נותן מזה ‪20‬‬
‫שנה מענה למכלול צרכים רגשיים והתפתחותיים‪ ,‬מינקות ועד בכלל‪ ,‬לרווחת תושבי המועצה ויישובי הסביבה‪.‬‬
‫מזה כשלוש וחצי שנים מנהלת את המרכז מיכל צפן‪ .‬מיכל‪ ,‬מורה לחינוך מיוחד‪ ,‬בעלת תואר שני בחינוך חברתי‬
‫ובעלת תעודת קורס ניהול של משרד החינוך‪ ,‬הגיעה לאזור לפני ארבע וחצי שנים והחלה לעבוד כמדריכה של‬

‫מורות לחינוך מיוחד במסגרת מתי"א מגידו‪ .‬לאחר שנה‪ ,‬החלה לנהל את מרכז "מענה"‪.‬‬

‫מי ומה במענה‬

‫מיכל צפן ואפרת דמרי – רכזת תחום מקצועות הבריאות‪ ,‬מפרטות את מגוון השירותים שמציע המרכז‪ ,‬אשר‬
‫ניתנים על ידי בעלי מקצוע‪" ,‬בתחום הטיפולים ההתפתחותיים ניתנים שירותים במקצועות הבריאות‪:‬‬

‫פיזיותרפיה ‪ -‬תמר בר יוסף‪ ,‬ריפוי בעיסוק ‪ -‬אפרת דמרי ויערה מיטל‪ ,‬קלינאיות תקשורת ‪ -‬עינת אראל‪ ,‬אפרת דגן‪,‬‬
‫טל גזית ורז לזר‪ .‬בתחום הטיפולים הרגשיים‪ ,‬על ידי עובדים סוציאליים או פסיכולוגים ‪ -‬הדר אמיר‪ ,‬גליה פלד‪ ,‬טל זהבי וליאור רז‪-‬יניב ומטפלת באמנות – לילך מרגוליס‪.‬‬

‫כל עובדי המרכז"‪ ,‬הן מציינות‪" ,‬הם מטפלים מוסמכים‪ ,‬נושאי תעודות"‪.‬‬

‫התייחסות מערכתית‬

‫מעל הכל מאמינה מיכל בשיתוף פעולה וכך היא פועלת עם המועצה‪ ,‬משרד החינוך והיישובים‪" .‬הייחוד שלנו"‪ ,‬מדגישה מיכל‪" ,‬הוא שאנחנו‬
‫עובדים בשיתוף פעולה מאוד הדוק עם המסגרות החינוכיות והמועצה‪ .‬מגיעים לגן‪ ,‬נמצאים בקשר עם השירות הפסיכולוגי ופועלים כחלק מאגף החינוך של המועצה‪.‬‬

‫חלק מההתבוננות שלנו בילד המטופל‪ ,‬היא לא רק פרטנית‪ ,‬אלא הוליסטית‪ ,‬כוללת את כל המסגרות שלו"‪.‬‬

‫לבקש עזרה‬

‫הפנייה למרכז מענה נעשית באופן פרטי‪ ,‬על ידי ההורים‪ ,‬כאשר הם חווים קשיים עם הילד‪ ,‬מודאגים בנוגע להתפתחותו‪ ,‬או‬
‫בעקבות המלצה של גננת‪ ,‬רופא וכדומה‪ .‬מיד עם הגעתה‪ ,‬מועברת הפנייה לרכזת‪ ,‬שמקבלת מידע נוסף מההורים ובהתאם‬
‫המשפחה‪/‬המטופל מוזמנים לאבחון או לפגישת אינטייק‪ .‬נקבעות מטרות‪ .‬בידיעת והסכמת ההורים יוצרים שיתוף פעולה‬
‫עם הגננת ו‪/‬או עם הסביבה הקרובה‪ .‬ובמידת האפשר מסייעים בקבלת זכאויות‪" .‬כל המהלך מרגע הפנייה ועד בכלל"‪,‬‬

‫מדגישות מיכל ואפרת‪" ,‬נעשה תמיד‬
‫בידיעת ומתוך הסכמה מלאה של ההורים‪ .‬אנחנו גם מאוד מקפי־‬
‫דים במהלך האבחון לבחון האם בכלל נחוצה עזרה ואם כן מתי‬
‫ומאיזה סוג‪ .‬שום דבר לא סטנדרטי ושום דבר לא מובן מאליו‪ .‬הת־‬
‫שלום בעד הטיפולים נעשה ישירות למרכז‪ ,‬במקביל אנחנו מנחים‬
‫את המטופלים לקבלת החזרים בעבור הטיפולים שמוכרים על ידי‬

‫קופת חולים ומנפקים את האישורים הדרושים"‪.‬‬

‫ועוד לשירותכם‬

‫במרכז מענה ניתנים שירותים נוספים ומתקיימות פעילויות‬
‫נוספות‪ .‬במרכז נערכים איבחונים דידקטיים לתלמידי בתי ספר‬
‫יסודיים ועל יסודיים‪ ,‬על ידי עדי כרמלי‪ .‬ניתנים טיפולים פרטניים‬
‫לכל הגילאים ‪ -‬טיפול זוגי‪ ,‬טיפול משפחתי‪ ,‬הדרכת הורים‪ ,‬טיפול הורה‪-‬ילד (דיאדי) וקבוצות מיקוד נוספות‪.‬‬
‫מרכז מענה‪ ,‬בשיתוף עם מחלקת גיל רך והשירות הפסיכולוגי‪ ,‬שותף גם לתוכנית שמי"ם (שיפור מיומנויות‬
‫יסוד במרחב ביוספרי) המופעלת בגני החובה וכן לייעוץ לצוותים החינוכיים‪" .‬למשל‪ ,‬מנהלת הגיל הרך ביישוב"‪,‬‬
‫הן מפרטות‪" ,‬ביחד עם הגננת‪ ,‬מזמינות אותנו לייעוץ בגן בעקבות דילמה של הגננת והצוות‪ .‬צוות חינוכי‬
‫שמתלבט בהתמודדות כלשהי‪ ,‬יכול‪ ,‬באישור ההורים כמובן‪ ,‬להזמין תצפית על ילד מסוים לייעוץ ראשוני‪,‬‬

‫מכווין"‪.‬‬

‫בית חדש‬

‫בימים אלה‪ ,‬כאמור‪ ,‬מוקם מבנה חדש‪ ,‬אשר יהווה בית למרכז וייתן מרחב גדול יותר לטיפולים ולעבודה‪.‬‬
‫המרכז יכלול חדרי טיפול נוספים‪ ,‬מטבח טיפולי‪ ,‬חדרים להדרכה קבוצתית ולקבוצות מיקוד‪ ,‬גינה טיפולית‬
‫ועוד‪".‬אנחנו מאמינות"‪ ,‬אומרות מיכל ואפרת‪" ,‬שהמבנה החדש יתרום ויחזק עוד את השירות המאוד משמעותי‬
‫ומקצועי שנותנת המועצה לתושביה באמצעות מרכז "מענה" ומזמינות את כל התושבים להיעזר בו בהתאם‬

‫לצורך‪ ,‬מוזמנים גם להתייעץ טלפונית"‪.‬‬

‫מרכז מענה‬

‫טלפון‪ | 04-9598667 :‬ניתן להשאיר הודעה‬

‫מייל‪Mercaz5@megido.org.il :‬‬
‫המרכז פועל כל יום‪ ,‬כולל ימי שישי‬

‫מגידון | דצמבר ‪11 2014‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16