Page 14 - fonts
P. 14
‫חינוך‬

‫להגיע ליעד בביטחה‬

‫לכבוד יום המחויבות לזהירות ובטיחות בדרכים‪ ,‬התקיים בבית ספר עומרים טקס זה"ב‪ ,‬בהובלת שכבת ב'‪,‬‬
‫תחת הכותרת‪" ,‬להגיע ליעד"‬

‫לאירוע הוזמנו מנהל מחלקת התחבורה במועצה‪,‬יורם עמוס ונהגי האוטובוסים‪ ,‬המסיעים את התלמידים יום יום לבית הספר ובחזרה‪.‬‬
‫נאמני זה"ב הקדישו לאנשי התחבורה שיר וחילקו תעודות הוקרה והערכה לנהגים המסיעים אותם בביטחה בכל יום לבית הספר‬

‫ובחזרה‪.‬‬
‫הגברת מרגלית רטר ‪ -‬מפקחת מחוז צפון‪ ,‬בירכה והעניקה‬
‫תעודת הצטיינות לאורה שומרון‪ ,‬מנהלת בית ספר עומרים‬
‫ולסיגלית שפירא‪ ,‬רכזת זה"ב בבית הספר‪ ,‬לאחר שזכו בפרס‬

‫מחוזי על הפעילות החינוכית בנושא‪.‬‬

‫צילום‪ :‬בתיה רזניק‬

‫התהליך האסטרטגי בחינוך היסודי‬

‫חינוך במרחב ביוספרי‬

‫החזון שלנו‬ ‫תפישה חינוכית חדשנית מבוססת מקום‪ ,‬לגילאי היסודי‬

‫המועצה האזורית מגידו מקדמת גישה חינוכית מערכתית ביוספרית‪,‬‬ ‫במסגרת התהליך האסטרטגי‪ ,‬המתקיים מזה מספר חודשים‪,‬‬
‫המאפשרת דיאלוג מתמיד‪ ,‬שיתוף פעולה ואחריות לסביבה האנושית והטבעית‬ ‫נכתב בימים אלה מסמך תשתיות לתפישה חינוכית חדשנית‬
‫מבוססת מקום‪ ,‬לגילאי בית ספר יסודי‪ .‬השותפים בגיבוש המסמך‬
‫של כל העוסקים במלאכת החינוך‪ ,‬בשותפות עם כל גורמי המרחב הביוספרי‪.‬‬ ‫הם כל הגורמים הרלוונטיים בחינוך על פי תפישה זו ‪ -‬המועצה‬
‫בוגרי מערכות החינוך במועצה האזורית מגידו יהיו בעלי מודעות ויתנהלו תוך‬ ‫ותושביה‪ ,‬מכללת "אורנים"‪ ,‬משרד החינוך‪ ,‬קק"ל‪ ,‬המשרד לאיכות‬

‫אחריות למערכות היחסים בין אדם לאדם ובין האדם לסביבתו ועל קשרי‬ ‫הסביבה ואונסק"ו אירופה‪.‬‬
‫הגומלין ביניהם בדור הזה ובדורות הבאים‪.‬‬

‫חזון זה ימומש בעזרת שני צירים‪ * :‬תוכן הלמידה * האופן שבו תתקיים הלמידה‬

‫עד כה כלל התהליך מספר פעילויות‬

‫• יצירת מעגלי חשיבה ועבודה‪ :‬תחום פדגוגיה בית ספרית‪ ,‬תחום קהילה ותחום חינוך‬
‫בלתי פורמאלי‪.‬‬

‫• הזמנת תושבי המועצה ואנשי החינוך במוסדותיה לקחת חלק בעיצוב התפישה החינוכית‪.‬‬
‫• דיונים במעגלים בהנחייה משותפת של אנשי מקצוע מהמועצה ואנשי אקדמיה ממכללת "אורנים"‪.‬‬

‫• הבניית תשתיות תאורטיות משולבות תחומי דעת‪ :‬פדגוגיה בית ספרית‪ ,‬קהילה וקהילתיות וחינוך‬
‫בלתי פורמאלי‪.‬‬

‫המשך התהליך מכאן והלאה‪:‬‬

‫• כתיבת מסמך המציג תשתית תאורטית לחינוך בגילאי היסודי במרחב ביוספרי‪.‬‬
‫• אישור המסמך על ידי התושבים • בניית מודל לחינוך במרחב ביוספרי לגילאי‬
‫בית ספר יסודי • הכשרת צוותים חינוכיים • הטמעה‪.‬‬

‫הצוות המוביל‪ :‬קרין שטרן‪ ,‬מיכל מלכה‪ ,‬איה פרקר‪ ,‬נועה גופר‪,‬‬
‫נורית פישביין ויפעת שרון‬

‫‪ 14‬מגידון | נובמבר ‪2014‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19