שונות; המאבק כנגד הקמת שדה התעופה

המאבק בהקמת נתב"ג 2 באזור מגידו - הדף הראשי

המאבק בהקמת נתב"ג 2 באזור מגידו - הדף הראשי

 

רקע


ועדה בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר, הרצל בודינגר, המליצה לממשלת ישראל כי יוקם שדה תעופה בינלאומי נוסף במגידו וזאת כדי לתת מענה לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים החל משנת 2015.

 

מועצה אזורית מגידו החלה את מאבקה לאחר שקיבלה חוות דעת מומחים רבים מתחומי התחבורה, התעופה והסביבה אשר העידו כי קיימות אלטרנטיבות בישראל שאינן ייצרו נזק עצום לסביבה ולתושבים כפי שעתיד לעשות נתב"ג 2 במגידו. להערכת הגורמים, הקמת השדה במגידו תיצור הרס טוטאלי של הנוף, האדמה והמורשת הישראלית.

 

עפ"י דו"ח בודינגר, תנועת הנוסעים צפויה לגדול ב-20 שנים הבאות פי שניים מהמצב קיים (כ- 30 מיליון נוסעים בשנה) ולכן נדרש להקים שדה תעופה בינ"ל נוסף, במרחק של 60 ק"מ מהשדה המרכזי, כמו שנהוג במדינות מערביות רבות (לונדון-גטוויק והית'רו, ניו יורק - לה-גרדיה וJFK ועוד...).

החלופות לשדה"ת בינלאומי נוסף שהיו "על השולחן":
- נבטים (התנגדות ח"א ומרחקו מת"א - הוציאו אותו מהחלופות).
- ציקלג 2 "נתיבות" (התנגדות ח"א - הוציאה אותו מהחלופות).
- אי מלאכותי בים (המחיר, חוסר הניסיון הבינ"ל בנושא - הוציאו אותו מהחלופות).

 

מצגת - שדה התעופה והשלכותיו האפשריות
מצגת - נתב"ג 2 בעמק יזרעאל - איך זה ייראה?
נייר העמדה הרשמי - יוני 2009
שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל - השלכות אקולוגיות וסביבתיות
לארכיון ובו כל המסמכים הקשורים לנושא (בדף זה מופיעים רק חלקם)
משמרות מחאה בצמתים
תמונת מצב לקראת שנת תשע"ב
khgjhgjhgjhgjh
אין תוצאות